Syndrom CAN a poškozování dítěte učitelem
Název práce v češtině: | Syndrom CAN a poškozování dítěte učitelem |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | CAN syndrome and harming a child by a teacher |
Klíčová slova: | syndrom CAN, profese učitele, osobnost učitele, vyučování, vztahy a souvislosti, žák, poškozování žáka, interakce učitel a žák |
Klíčová slova anglicky: | CAN syndrome, teaching professin, persinality of a teacher, teaching, relationships and connections, pupil, harming a child, interaction teacher and pupil |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Hana Krykorková, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 01.06.2011 |
Datum zadání: | 01.06.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 07.01.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2015 09:30 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.06.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná pracovníkem v zastoupení |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce se zaměří na problematiku syndromu CAN a to především ve školním prostředí. Do popředí zájmu zde bude postaven učitel a proces interakce mezi učitelem a žákem. Učitel má aktivní úlohu při výskytu syndromu CAN ve školním prostředí a to jak v pozitivním slova smyslu, tak i v tom negativním. Učitel neni pouze ten, kdo by měl syndrom CAN diagnostikovat, ale také se může aktivně podílet na vytváření syndromu CAN u žáků. Poškozování dítěte učitelem je velice závažný jev, který si zaslouží náležitou pozornost. |
Seznam odborné literatury |
Bentovin, A.:Týrání a sexuální zneužívání v rodinách. Praha: Grada, 1998.
Čáp, J., Mareš, J.: Psychologie pro učitele. Praha: Portál, 2001. Dunovský, J. a kol.: Týrané a zneužívaní dítě. Praha: Grada, 1995. Dunovský, J., Dytrych, Z., Matějček, Z. a kol.: Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. Dunovský, J., Mitlöhner, M., Hejč, K., Hanušová - Tlačilová, J.: Problematika dětských práv a komerčního sexuálního zneužívání dětí u nás a ve světě. Praha: Grada, 2005. Fischer, Sl., Škoda, J.: Speciální pedagogika. Praha: Triton, 2008. Fontana, D.: Psychologie ve školní praxi. Praha: Portál, 2003. Helus, Z.: Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. Jedlička, R., Klíma, P., Koťa, J., Němec, P., Pilař, J.: Dítě a mládež v obtížných životních situacích. Praha: Themis, 2004. Pospíšilová, B., Tyšer, J.: výchovné poradenství - soubor materiálů pro výchovné poradce záklaních škol. Most: Nakladatelství a knihkupectví Hněvín, 2003. Pöthe, P.: Ditě v ohrožení. Praha: Nakladatelství G plus G, 1999. Svoboda, M., Krejčířová, D., Vágnerová, M.: Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Praha: Portál, 2001. Vágnerová, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004. Vališová, A., Kasíková, H. a kol.: Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. Vaníčková, E., Hadj - Moussová, Provazníková, H.: Násilí v rodině: Syndrom zneužívaného a zanedbávaného dítěte. Praha: Karolinum, 1995. |