Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Deprivační syndrom u dětí, jeho interpretace a možnosti nápravy v prostředí školy a ústavní péče
Název práce v češtině: Deprivační syndrom u dětí, jeho interpretace a možnosti nápravy v prostředí školy
a ústavní péče
Název v anglickém jazyce: Deprival Syndrome of Children, its Interpretation and Possibilities of Reparation in School Environment
and Institutional Care
Klíčová slova: Deprivace, subdeprivace, rodina, ústavní péče, náhradní rodinná péče, pedagogicko-psychologické poradenství.
Klíčová slova anglicky: Deprivation, subdeprivation, family, institutional care, foster patent‘s care, pedagogical-psychological counseling.
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Krykorková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 31.05.2011
Datum zadání: 31.05.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.06.2012
Datum a čas obhajoby: 02.02.2015 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.12.2014
Datum proběhlé obhajoby: 02.02.2015
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Martina Švandová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce si klade za cíl popsat základní charakteristiku a problémy týkající se deprivačního syndromu u dětí. Práce je dělena do dvou hlavních oddílů. První vymezuje základní termíny oblasti a pojednává o podmínkách vzniku deprivačního syndromu a jeho symptomech. Druhá část se potom zaměřuje na možnosti nápravy deprivačního syndromu.
This bachelor thesis aims to describe the basic characteristics and problems related to deprivation syndrome in children. The work is divided into two main sections. The first part defines the basic terms and conditions of deprivation syndrome formation and its symptoms. The second part focuses on remediation deprivačního syndrome.
Seznam odborné literatury
ČÁP, Jan a Zdeněk DYTRYCH. Utváření osobnosti v náročných životních situacích. Praha: SPN, 1968.
ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 655 s. ISBN 978-807-3672-737.
DUNOVSKÝ, J., DYTRYCH, Z., MATĚJČEK, Z. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha: Grada, 1995. ISBN 80–7169-192–5.
KOLUCHOVÁ, Jarmila. Diagnostika a reparabilita psychické deprivace. Praha: SPN, 1987.
KOLUCHOVÁ, J. a kol. Přehled patopsychologie dítěte. Praha: UK, 1989.
LANGMEIER, Josef a Zdeněk MATĚJČEK. Psychická deprivace v dětství. Vyd. 4., dopl., V nakl. Karolinum 1. Praha: Karolinum, 2011, 399 s. ISBN 978-802-4619-835.
MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha: SPN, 1992.
MATĚJČEK, Z. a kol. Náhradní rodinná péče. Praha: Portál, 1999.
MATĚJČEK, Z., BUBLEOVÁ, V., KOVAŘÍK, J. Pozdní následky psychické deprivace a subdeprivace. Praha: Psychiatrické centrum, 1997.
SVOBODOVÁ, I. Psychologie rodiny. Praha: Portál, 2001. ISBN 80–7178-559–8.
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 1999. ISBN 80–7178-678–0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie. Vyd. 1. V Praze: Karolinum, 2005, 467 s. ISBN 978-802-4609-560.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK