Spokojenost dospívajících s životem v doplněné rodině ve vztahu k zahájení samostatného života
Název práce v češtině: | Spokojenost dospívajících s životem v doplněné rodině ve vztahu k zahájení samostatného života |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Well-being of adolescents in a stepfamily related to the start of independent life |
Klíčová slova: | spokojenost, doplněná rodina, dospívání, osamostatnění |
Klíčová slova anglicky: | well-being, stepfamily, adolescents, gaining independence |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (21-KPED) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Jitka Lorenzová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.03.2011 |
Datum zadání: | 14.03.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.11.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 18.09.2015 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.06.2015 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.09.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Martina Švandová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
1. Cílem práce je zjistit, zda existuje korelace mezi pociťovanou spokojeností dospívajících s životem v doplněné rodině a jejich tendencí k zahájení samostatného života.
2. Práce bude mít teoreticko-empirický charakter. 3. V teoretické části bude vycházet z odborné literatury, relevantních výzkumů a studií. Předběžná základní osnova teoretické části: 1. Teoretické vymezení pojmu doplněná rodina 2. Specifické problémy doplněných rodin 3. Dospívání 3.1 Obecná charakteristika 3.2 Kognitivní a emoční vývoj 3.3 Dospívající a vztahy v rodině 3.4 Subjektivní vnímání spokojenosti 4. V empirické části budou získána data na základě smíšeného výzkumu. V první části budou realizovány strukturované rozhovory s vybranými respondenty. Na jejich základě bude připraven dotazník pro další šetření. Bude formulován výzkumný problém a cíle výzkumu, proveden výzkum na vybraném vzorku respondentů. Následně budou analyzována získaná data, vyhodnoceny a formulovány výsledky výzkumu, provedeno jeho zhodnocení. 5. Formulace závěru a případných doporučení pro praktické využití výsledků. |
Seznam odborné literatury |
EDWIGE, A. (2005): Dítě toho druhého. Praha: Portál
HENDL, J. (2005): Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál MACEK, P. (1999): Adolescence. Psychologické a sociální charakteristiky dospívajících. Praha: Portál MATĚJČEK, Z. (1994): O rodině vlastní, nevlastní a náhradní, Praha: Portál MATĚJČEK, Z., DYTRYCH, Z. (1999): Nevlastní rodiče a nevlastní děti. Praha: Grada MATOUŠEK, O. (2003): Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha: Slon SAUZÉDE, J.P., SAUZÉDE-LAGARDE, A. (2007): Spokojené soužití v nové rodině. Praha: Portál |