Evaluace neformálního vzdělávání – přípravy dobrovolníků ve vybraných neziskových organizacích v ČR
Název práce v češtině: | Evaluace neformálního vzdělávání – přípravy dobrovolníků ve vybraných neziskových organizacích v ČR |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Evaluation of Nonformal Education – Preparation of Volunteers in particular Non-profit Organizations |
Klíčová slova: | občanská společnost, nezisková organizace, dobrovolnictví, neformální vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | civic society, non-profit organizations, volunteering, non-formal education |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | doc. PaedDr. Ludvík Eger, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 16.02.2011 |
Datum zadání: | 25.09.2012 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 05.03.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 05.02.2015 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.12.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.02.2015 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Pavel Kuchař, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je deskripce neformálního vzdělávání ve vybraných neziskových organizací na základě vlastního empirického šetření se zaměřením na dobrovolníky. Vypracování komparace cílů dobrovolníků a cílů lektorů vybraných neziskových organizací na základě získaných primárních dat.
Výzkumná otázka: Odpovídá současný systém vzdělávání dobrovolníků potřebám/cílům neziskových organizací a potřebám/cílům jejich dobrovolníků? Postup: na základě externích i interních zdrojů bude zpracována deskriptivní studie o vybraných neziskových organizacích a bude realizováno empirické šetření s využitím metody rozhovoru s vedoucími pracovníky a dobrovolníky z těchto organizací. V závěru práce budou komparovány pohledy respondentů na sledované téma. 0 Úvod 1 Vymezení základních pojmů 2 Základní popis zvolených neziskových organizací 3 Příprava a realizace empirického šetření 4 Zpracování komparace ze zjištěných výstupů z praxe 5 Diskuze a závěr |
Seznam odborné literatury |
BENEŠ, Milan. Andragogika. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2580-2.
FRIČ, Pavol, POSPÍŠILOVÁ, Tereza. Vzorce a hodnoty dobrovolnictví v české společnosti na začátku 21. století. 1. vyd. Praha: Agnes, 2010. ISBN 978-80-903696-8-9. HRONÍK, František. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8. JARVIS, Peter. Democracy, lifelong learning and the learning society: active citizenship in a late modern age. 1st pub. London: Routledge, 2008. ISBN 978-0-415-35544-5. KIRKPATRIK, Donald L.; KIRKPATRIK James, D. Evaluating training programs. 3. vyd. San Francisco: Berrett-Koehler Publishers, Inc. 1952. ISBN 978-1-57675-348-4. SALAMON, Lester. Global Civil Society: Dimensions of Nonprofit Sector. 1st pub. Bloomfield: Kumarian Press, 2004. ISBN 978-156549-184-7. ŠERÁK, Michal. Zájmové vzdělávání dospělých. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-551-6. VETEŠKA, Jaroslav a Michaela TURECKIOVÁ. Kompetence ve vzdělávání. Vyd. 1. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1770-8. |