Hodnocení environmentální udržitelnosti sportů a sportovních aktivit v přírodě
Název práce v češtině: | Hodnocení environmentální udržitelnosti sportů a sportovních aktivit v přírodě |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | |
Akademický rok vypsání: | 2007/2008 |
Typ práce: | disertační práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Doktorský program Environmentální studia (24-DES) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Bedřich Moldan, CSc., dr. h. c. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 06.01.2010 |
Datum zadání: | 06.01.2010 |
Předběžná náplň práce |
Cíl(e) disertační práce (výzkumné otázky, hypotézy):
Problém: E-learning a další elektronické prostředky mají šanci se stát vhodnými výukovými pomůckami pro multidisciplinární studia. Ovšem právě v oblasti vysokoškolské výuky problematiky životního prostředí není e-learning prakticky vůbec využíván. Cílem práce je porovnání různých metod e-learningové výuky, nalezení bariér, které brání širšímu využití e-learningu a dalších multimediálních programů ve zmíněné oblasti. Metody práce: " rešerše existujících informačních zdrojů (literatura & online): vymezení metod e-learningové výuky, kategorizace, určení vhodnosti pro určité podmínky? " srovnávací studie - potřeby versus nabídka, " návrh e-learningových metod a modulů a jejich praktické testování z hlediska využitelnosti ve sledovaném oboru, " konzultace problému s VŠ pracovišti, které se výukou dané problematiky zabývají, jak v ČR, tak v zahraničí, " sociologický průzkum u studentů (kvantitativní průzkum pomocí strukturovaných rozhovorů, kvantitativní výzkum na výběrovém vzorku) " sociologický průzkum u pedagogů (kvantitativní průzkum pomocí strukturovaných rozhovorů) " analýza poznatků získaných sociologickými průzkumy a vyhodnocením e-learningových systémů. Kritéria pro kategorizaci a hodnocení e-learningových systémů: " využití multimédií, " využití prostého textu, " zapojení studentů, " externí zdroje, " jak jsou rozšířené, kde se používají. " technická proveditelnost, " finanční náročnost, " použitelnost z pozice pedagoga (jak dalece může využívat sám, jak dalece potřebuje pomoc IT specialisty), propojení s informačními systémy škol, " snadnost využití z hlediska studentů, možnosti aktivního zapojení studentů, " jak se dají hodnotit dosažené znalosti, " odolnost (ochrana) systému vůči podvodům, plagiátorství, " propojení s dalšími elektronickými systémy vhodnými pro výuku studentů - wiki, webové stránky, diskusní fóra apod., " možnosti zapojení e-learningového systému do širších "virtuálních kampusů". |