Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hodnocení environmentální udržitelnosti sportů a sportovních aktivit v přírodě
Název práce v češtině: Hodnocení environmentální udržitelnosti sportů a sportovních aktivit v přírodě
Název v anglickém jazyce:
Akademický rok vypsání: 2007/2008
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Doktorský program Environmentální studia (24-DES)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Bedřich Moldan, CSc., dr. h. c.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.01.2010
Datum zadání: 06.01.2010
Předběžná náplň práce
Cíl(e) disertační práce (výzkumné otázky, hypotézy):
Problém:
E-learning a další elektronické prostředky mají šanci se stát vhodnými výukovými pomůckami pro multidisciplinární studia. Ovšem právě v oblasti vysokoškolské výuky problematiky životního prostředí není e-learning prakticky vůbec využíván.
Cílem práce je porovnání různých metod e-learningové výuky, nalezení bariér, které brání širšímu využití e-learningu a dalších multimediálních programů ve zmíněné oblasti.

Metody práce:
" rešerše existujících informačních zdrojů (literatura & online): vymezení metod e-learningové výuky, kategorizace, určení vhodnosti pro určité podmínky?
" srovnávací studie - potřeby versus nabídka,
" návrh e-learningových metod a modulů a jejich praktické testování z hlediska využitelnosti ve sledovaném oboru,
" konzultace problému s VŠ pracovišti, které se výukou dané problematiky zabývají, jak v ČR, tak v zahraničí,
" sociologický průzkum u studentů (kvantitativní průzkum pomocí strukturovaných rozhovorů, kvantitativní výzkum na výběrovém vzorku)
" sociologický průzkum u pedagogů (kvantitativní průzkum pomocí strukturovaných rozhovorů)
" analýza poznatků získaných sociologickými průzkumy a vyhodnocením e-learningových systémů.

Kritéria pro kategorizaci a hodnocení e-learningových systémů:
" využití multimédií,
" využití prostého textu,
" zapojení studentů,
" externí zdroje,
" jak jsou rozšířené, kde se používají.
" technická proveditelnost,
" finanční náročnost,
" použitelnost z pozice pedagoga (jak dalece může využívat sám, jak dalece potřebuje pomoc IT specialisty), propojení s informačními systémy škol,
" snadnost využití z hlediska studentů, možnosti aktivního zapojení studentů,
" jak se dají hodnotit dosažené znalosti,
" odolnost (ochrana) systému vůči podvodům, plagiátorství,
" propojení s dalšími elektronickými systémy vhodnými pro výuku studentů - wiki, webové stránky, diskusní fóra apod.,
" možnosti zapojení e-learningového systému do širších "virtuálních kampusů".
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK