Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Artificial Intelligence for the Card Game Durak
Název práce v češtině: Umělá inteligence pro karetní hru Dudák
Název v anglickém jazyce: Artificial Intelligence for the Card Game Durak
Klíčová slova: artificial intelligence|card game|Durak
Klíčová slova anglicky: artificial intelligence|card game|Durak
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: Adam Dingle, M.Sc.
Řešitel: Bc. Azamat Zarlykov - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.04.2022
Datum zadání: 15.04.2022
Datum potvrzení stud. oddělením: 28.04.2022
Datum a čas obhajoby: 07.02.2023 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:05.01.2023
Datum odevzdání tištěné podoby:09.01.2023
Datum proběhlé obhajoby: 07.02.2023
Oponenti: Tobias Rittig, B.Sc., M.Sc., Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Durak (called Dudák in Czech) is a popular card game especially in Russian-speaking countries. Like many card games, it has elements of chance since cards are dealt randomly, and has hidden information since cards are not visible to all players. The game is interesting, but there has been little published research on algorithms for playing it. In this thesis work, the student will implement the game of Durak and will write agents that can play it using various techniques, including rules-based heuristics, minimax search, Monte Carlo tree search, and/or reinforcement learning. The student will compare and analyze the performance of these agents.
Seznam odborné literatury
Bonnet, Édouard. "The complexity of playing Durak." 25th International Joint Conference on Artificial Intelligence (IJCAI 2016). 2016.

Niklaus, Joel, et al. "Survey of artificial intelligence for card games and its application to the Swiss game Jass." 2019 6th Swiss Conference on Data Science (SDS). IEEE, 2019.

Browne, Cameron B., et al. "A survey of Monte Carlo tree search methods." IEEE Transactions on Computational Intelligence and AI in games 4.1 (2012): 1-43.

Sutton, Richard S., and Andrew G. Barto. Reinforcement Learning: An Introduction. MIT Press, 2018.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK