Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Aktivity pro badatelsky orientovanou výuku v biologii
Název práce v češtině: Aktivity pro badatelsky orientovanou výuku v biologii
Název v anglickém jazyce: Inquiry-based educational activities in biology
Klíčová slova: vzdělání, přírodní vědy, biologie, badatelsky orientovaná výuka, projekt ESTABLISH, výuková jednotka, pracovní list, dotazník
Klíčová slova anglicky: education, natural science, biology, inquiry-based education, ESTABLISH project, teaching unit, worksheet, questionnaire
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Věra Čížková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 30.11.2010
Datum zadání: 20.01.2011
Datum odevzdání elektronické podoby:07.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 30.05.2012
Oponenti: RNDr. Vanda Janštová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Hlavním cílem diplomové práce je sestavit a ověřit materiály podporující badatelsky orientovanou výuku na téma Voda v životě člověka. Práce, která vznikla jako součást mezinárodního projektu ESTABLISH, je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývá charakteristikou badatelsky orientované výuky, jejím přínosem a historií, seznamuje s národními a zahraničními projekty a pracemi tuto výuku aplikujícími.
Hlavní pasáž praktické části diplomové práce se zabývá sestavením a ověřením materiálů pro badatelsky orientované aktivity k tematické jednotce Voda v životě člověka. Součástí materiálů je metodická příručka pro učitele a pracovní listy k jednotlivým aktivitám. Práce dále obsahuje výsledky dotazníkového šetření pro studenty realizovaného po ověřování aktivit pro získání zpětné vazby o průběhu ověřování materiálů a jejich vhodnosti. Součástí práce je i realizace dotazníkového šetření pro pedagogy, kterým bylo orientačně zhodnoceno povědomí o badatelsky orientované výuce a její dosavadní užívání u učitelů biologie na gymnáziích v Praze. Praktická část obsahuje také analýzu úloh k tématu voda ve spojení s člověkem ve vybraných učebnicích biologie a přírodopisu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main target of the thesis is to complete and check the materials of inquiry-based education on the topic of ‘water in human life’. This thesis has been based on the ESTABLISH project and it is divided into the theoretical and practical part. The theoretical part deals with the characteristics of inquiry-based education, its benefits and history. It introduces us to the national and foreign project and works that treat this type of education.
The main passage of the thesis deals with the compilation and verification of materials for the inquiry-based activities within the thematic unit of ‘water in human life’. Part of the materials is methodical handbook for teachers and worksheets for individual activities. Further on this thesis includes the results of a questionnaire for students. The feedback reflected verification of the activities and course of materials content and suitability assessment. Consequently, the thesis also includes the application of the questionnaire for educators which evaluated the awareness of the inquiry-based education and its existing usage by biology teacher on Prague grammar schools. Practical part contains the analysis of the exercises focused on water in relation to humans in selected biology and natural science teaching books.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK