Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Akademické plagiátorství v dramaturgické perspektivě
Název práce v češtině: Akademické plagiátorství v dramaturgické perspektivě
Název v anglickém jazyce: Academic plagiarism in the dramaturgical perspective
Klíčová slova: plagiátorství, dramaturgický efekt, teorie nálepkování, autorský zákon, profesní etika, morálka, obsahová analýza
Klíčová slova anglicky: plagiarism, dramaturgic effect, labelling theory, copyright, professional ethics, morality, content analysis
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (23-KS)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Martin Hájek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.11.2010
Datum zadání: 21.11.2010
Datum a čas obhajoby: 13.06.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:16.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2011
Oponenti: Mgr. Jan Šamánek
 
 
 
Seznam odborné literatury
FOUCAULT, Michel. Diskurs, autor, genealogie. Praha: Nakladatelství Svoboda, 1994. 115 s. ISBN 80-205-0406-0.
GOFFMAN, Erving. Stigma. Poznámky o způsobech zvládání narušené identity. Vyd.1. Praha: Sociologické nakladatelství (SLON), 2003. 167 s. ISBN 80-86429-21-0.
GOFFMAN, Erving. Všichni hrajeme divadlo: Sebeprezentace v každodenním životě. Vyd.1. Praha: Nakladatelství studia Ypsilon, 1999. 247 s. ISBN 80-902482-4-1.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2.
LAFOLLETTE, Marcel C. Stealing into print : Fraud, Plagiarism, and Misconduct in Scientific Publishing. Vyd.1. Berkeley and Los Angeles, California: University of California Press, 1992. 293 s. ISBN 0-520-07831-4.
RANDALL, Marilyn. Pragmatic plagiarism: autorship, profit and power. Toronto: University of Toronto Press, 2001. ISBN 0-8020-4814-5.
SUTHERLAND-SMITH, Wendy. Plagiarism, the Internet and Student Learning : Improving Academic Integrit. New York: Taylor and Francis, 2008. 236 s. ISBN 0–415–43292–8.
MAŘÍKOVÁ H., PETRUSEK M., VODÁKOVÁ A. a kolektiv. Velký sociologický slovník. Praha: Karolinum, 1996. 1. svaz. ISBN: 80-7184-164-1
Předběžná náplň práce
Ve své bakalářské práci nejdříve popíšu problematiku akademického plagiátorství na teoretické úrovni. Budu se věnovat historii vnímání autora a autorství a podívám se na tento problém z pohledu zákona, morálky a profesní etiky. Představím dramaturgický přístup Ervinga Goffmana společně s teorií nálepkování a stigmatizace. Ve druhé části práce se budu věnovat vlastnímu kvalitativnímu výzkumu, obsahové analýze médií na případu kauzy prof. Ivo Budila. Představím hlavní aktéry, kteří se v kauze angažovali, a ukážu, jakým způsobem se prof. Ivo Budil stal plagiátorem, byl za něj označen, a co k tomu bylo potřeba. Výsledky budu interpretovat na základě přečtené literatury.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In the first part of my bachelor thesis I will introduce a theoretical frame of the problem of academic plagiarism. I will introduce the history of the view of author and authorship and normative view of the problem as a legislative, moral and ethic problem. I will deal with the dramaturgical concept of Erving Goffman together with the labelling and stigmatic theory. In the second part I will focus on my qualitative research, content analysis of media about the case of Prof. Ivo Budil. I will present the main participants who engaged in the case and I will discuss which instruments they used to contribute to the reality that Prof. Ivo Budil is a plagiarist, label him as plagiarist. I will present my results that I will interpret based on read up literature.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK