Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociální sítě a volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010
Název práce v češtině: Sociální sítě a volby do Poslanecké sněmovny v roce 2010
Název v anglickém jazyce: Social networks and election to Chamber of Deputies in year 2010.
Klíčová slova: volby, poslanecká sněmovna, sociální sítě, politický marketing, politické strany, občanské iniciativy, internet
Klíčová slova anglicky: election, chamber of deputies, social networks, political marketing, political parties, civic engagements, internet
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Křeček, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.10.2010
Datum zadání: 20.10.2010
Datum a čas obhajoby: 26.06.2012 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:18.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2012
Oponenti: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
Základní literatura (nejméně 5 nejdůležitějších titulů k tématu a metodě jeho zpracování; u všech titulů je nutné uvést stručnou anotaci na 2-5 řádků):

DAVIS, Steve; ELIN, Larry; REEHER, Grant. Click on democracy : the Internet’s power to change political apathy into civic action. Oxford : Westview Press, 2004. 295 s. (Kniha se věnuje změnám na politické scéně, které přinesl rozvoj internetu ve společnosti, především tomu, jak může občanům sloužit k ovlivňování chodu společnosti, volebních výsledků, či vytváření různých občanských iniciativ.)

DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. 3. Praha: Karolinum, 2000. 374 s. (Kniha přibližuje metody sociálního výzkumu. Obsahuje zásady kvantitativních a kvalitativních metod sociologických výzkum. Publikace čtenáře nejen seznamuje s tím, jak vytvořit výzkum, ale obsahuje také četná praktická cvičení.)

STREET, John. Mass media, politics and democracy. New York : Palgrave, 2001. 297 s. (Publikace se zabývá vztahy mezi politickou reprezentací a médii. Na příkladech uvádí, jak politici využívají média pro svou propagaci. Jak využívají rovněž svou moc média kontrolovat a řídit.)

KLUVER, Randolph. The Internet and national elections. London : Routledge, 2007. 279 s.
(Soubor se věnuje tomu, jak byl v některých zemích využit v předvolební kampani internet. Na základě toho jednotlivé kampaně porovnává a analyzuje. Následně vymezuje, jak se jednotliví aktéři kampaně chovají na internetu a s jakými cíly tam do ní vstupují a zasahují. Na základě toho vymezuje dvanáct typů aktéru této kampaně.)

JABŁOŃSKI, Andrzej. Politický marketing: úvod do teorie a praxe. Brno : Barrister & Principal, 2006. 203 s. (Kniha se věnuje marketingu politických stran v průběhu volebních kampaní a politických kampaní. Zabývá se metodami a strategiemi politiků v těchto situacích. Vše je představeno na reálných příkladech z evropských zemí a USA)
Předběžná náplň práce
Cílem práce je zjistit, jaký podíl v rozhodování voličů, především u mladé generace, měla volební kampaň vedena na internetových sociálních sítích, jako jsou Facebook, Twitter a YouTube. Jaký vliv zde hrály také kampaně a iniciativy, které byly šířeny prostřednictvím těchto sítí.

Jelikož jsou volby tajné a nejde tedy zjistit skutečné údaje o věkovém rozložení voličů jednotlivých stran, budou použity data z výzkumu společnosti SC&C pro Českou televizi v rámci takzvaných Exit polls, tedy průzkumu prováděném u voličů po opuštění volebních místností.

V rámci práce bude proveden také vlastní výzkum, který se bude věnovat tomu, jak voliči využívali ve svém rozhodování koho a jak volit sociální sítě a internet. Skupina voličů bude vymezena věkovou hranicí od 18 do 25 až 29 let, tedy tou, na kterou byla tato forma kampaně cílena.

Provedeny budou také rozhovory s představiteli politických stran zodpovědnými za vedení předvolební kampaně nastiňující, jakým způsobem jednotlivé strany ke kampani na sociálních sítích přistoupily. Rovněž budou podrobeni otázkám i tvůrci různých nepolitických kampaní, které ovlivnili předvolební boj. V nich by měli přiblížit, jak a proč využili právě sociální sítě k prosazení svých zájmů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The goal of this diploma thesis is to find out how political campaign on social networks such as Facebook, Twitter or YouTube influenced voters and also how were there voters influenced by civic engagements campaigns.

Because ballot is secret and it is impossible to discover age distribution within voters, this thesis uses Exit poll research performed by SC&C for Czech Television. During this research, voters were asked immediately after they left polling station who they had voted.

For this thesis also own special research will be done, dedicated to how voters were influenced by social networks in their decision in election. The group of voters will be defined by age being from 18 to 25 or 29, because campaigns on social networks aimed primarily on this group of people.

Interviews with politicians in charge of political parties’ campaigns will also be made to discover how the parties used social networks, as well as interviews with authors of civic engagements to discover why they used social networks.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK