Coordination of multiple virtual agents in team-based computer games
Název práce v češtině: | Koordinace více virtuálních agentů v týmově orientovaných počítačových hrách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Coordination of multiple virtual agents in team-based computer games |
Klíčová slova: | virtuální agent, počítačová hra, koordinace týmu agentů |
Klíčová slova anglicky: | virtual agent, computer games, team coordination |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.01.2011 |
Datum zadání: | 07.04.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2011 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.08.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 05.08.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2011 |
Oponenti: | Mgr. Rudolf Kadlec, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
The thesis is oriented on the control of virtual agents in team-oriented computer games with the focus on team coordination.
Main goals of the thesis are: 1) design of an architecture for the control of virtual agents together with proposal of information distribution between respective agents about the virtual environment they perceive 2) architecture implementation within the frame of the Pogamut platform (which does not contain any means for agent team coordination up-to-date) Part of the point (2) is also an implementation of virtual agent team for the Unreal Tournament 2004 "Capture-the-Flag" game mode. This implementation will serve as a validation of the architecture implementation. |
Seznam odborné literatury |
Intelligent Agents for Computer Games.
In Marsland, T. A., and Frank, I. (eds.), Computers and Games, Second International Conference, CG 2000, Springer LNCS 2063, 414-422. Alex J. Champandard, AI Game Development, New Riders Games, 2003 Steve Rabin (eds.): AI Game Programming Wisdom series Mark DeLoura (eds.): Game Programming Gems series Gemrot, J., Kadlec, R., Bida, M., Burkert, O., Pibil, R., Havlicek, J., Zemcak, L., Simlovic, J., Vansa, R., Stolba, M., Plch, T., Brom C.: Pogamut 3 Can Assist Developers in Building AI (Not Only) for Their Videogame Agents. In: Agents for Games and Simulations, LNCS 5920, Springer, 2009, pp. 1-15. Pogamut platform http://www.pogamut.cuni.cz/ |
Předběžná náplň práce |
Práce na téma koordinací vícero herních botů v prostředí hry Unreal Tournament 2004. |