Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Simulace davu
Název práce v češtině: Simulace davu
Název v anglickém jazyce: Crowd simulation
Klíčová slova: simulace davu, davy, autonomní agenti, hledání cest
Klíčová slova anglicky: crowd simulation, crowds, autonomous agents, pathfinding
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Josef Pelikán
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.04.2010
Datum zadání: 07.04.2010
Datum a čas obhajoby: 07.09.2011 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:04.08.2011
Datum odevzdání tištěné podoby:05.08.2011
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2011
Oponenti: RNDr. Jan Horáček, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Navrhnout a implementovat systém, který bude simulovat pohyb davu v geometricky jednoduchém prostředí. Cílem je vyzkoušet algoritmy založené na autonomním plánování cesty jednotlivými agenty a vyhodnotit jejich chování v závislosti na vstupních parametrech (hustota jedinců, geometrická složitost, jednotlivé parametry simulačního modelu jedince).

Podle možnosti navrhnout systém obecně s možností dodatečně přidávat různé další simulační algoritmy. Visualizační část projektu může být řešena poměrně jednoduše s pomocí nějaké klasické 3D knihovny, OpenGL, Direct3D nebo na vyšší úrovni např. OpenSceneGraph. Data o scéně i parametrech simulované množiny agentů by se měla načítat z vstupních souborů, aby bylo možné provádět hromadné dávkové experimenty bez dohledu uživatele. Řešitel by měl přiložit několik různých studií dokazujících použitelnost jím předložené implementace.

Experminentální aplikaci je potřeba dobře dokumentovat a podrobně popsat všechny netriviální použité algoritmy a datové struktury, jakož i konceptuální návrh systému (základní objekty simulace, modularita návrhu, apod.).
Seznam odborné literatury
- Daniel Thalmann and Soraia Raupp Musse: Crowd Simulation, Springer, 2007

- Craig W. Reynolds: Flocks, herds, and schools: A distributed behavioral model. In Computer Graphics, pages 25-34, 1987

- Franco Tecchia, Cline Loscos, Ruth Conroy, and Yiorgos Chrysanthou: Agent behaviour simulator: a platform for urban behaviour development, In GTEC2001, pages 17-21, 2001

- knihovna OpenSceneGraph, viz http://www.openscenegraph.org/projects/osg
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK