Simulace davu
Název práce v češtině: | Simulace davu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Crowd simulation |
Klíčová slova: | simulace davu, davy, autonomní agenti, hledání cest |
Klíčová slova anglicky: | crowd simulation, crowds, autonomous agents, pathfinding |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Josef Pelikán |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.04.2010 |
Datum zadání: | 07.04.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2011 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.08.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 05.08.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2011 |
Oponenti: | RNDr. Jan Horáček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Navrhnout a implementovat systém, který bude simulovat pohyb davu v geometricky jednoduchém prostředí. Cílem je vyzkoušet algoritmy založené na autonomním plánování cesty jednotlivými agenty a vyhodnotit jejich chování v závislosti na vstupních parametrech (hustota jedinců, geometrická složitost, jednotlivé parametry simulačního modelu jedince).
Podle možnosti navrhnout systém obecně s možností dodatečně přidávat různé další simulační algoritmy. Visualizační část projektu může být řešena poměrně jednoduše s pomocí nějaké klasické 3D knihovny, OpenGL, Direct3D nebo na vyšší úrovni např. OpenSceneGraph. Data o scéně i parametrech simulované množiny agentů by se měla načítat z vstupních souborů, aby bylo možné provádět hromadné dávkové experimenty bez dohledu uživatele. Řešitel by měl přiložit několik různých studií dokazujících použitelnost jím předložené implementace. Experminentální aplikaci je potřeba dobře dokumentovat a podrobně popsat všechny netriviální použité algoritmy a datové struktury, jakož i konceptuální návrh systému (základní objekty simulace, modularita návrhu, apod.). |
Seznam odborné literatury |
- Daniel Thalmann and Soraia Raupp Musse: Crowd Simulation, Springer, 2007
- Craig W. Reynolds: Flocks, herds, and schools: A distributed behavioral model. In Computer Graphics, pages 25-34, 1987 - Franco Tecchia, Cline Loscos, Ruth Conroy, and Yiorgos Chrysanthou: Agent behaviour simulator: a platform for urban behaviour development, In GTEC2001, pages 17-21, 2001 - knihovna OpenSceneGraph, viz http://www.openscenegraph.org/projects/osg |