Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Učebnice chemie - historický vývoj a současnost
Název práce v češtině: Učebnice chemie - historický vývoj a současnost
Název v anglickém jazyce: Chemistry textbooks - historical progress and present
Klíčová slova: chemie, učebnice, základní a střední školství
Klíčová slova anglicky: chemistry, textbooks, primary and secondary education
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.02.2010
Datum zadání: 19.02.2010
Datum odevzdání elektronické podoby:16.06.2010
Datum proběhlé obhajoby: 23.06.2010
Oponenti: RNDr. Šárka Matoušková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce je věnována především historickému vývoji učebnic chemie a evaluaci vybraných učebnic. Na počátku práce je uveden stručný nástin vývoje oboru chemie, neboť právě obsah oboru chemie je určující pro obsah učiva v učebnicích chemie. Dále se práce stručně zabývá jedněmi z prvních učebnic chemie vůbec a detailněji vývojem učebnic chemie na našem území. Následně jsou uvedena kritéria pro hodnocení učebnic a nakonec je provedena evaluace vybraných učebnic.
Snahou bylo provést jakousi retrospektivu do historie psaní učebnic, která by mohla být i inspirací autorům učebnic chemie. Prezentovaná hlediska, evaluace učebnic a závěrečné shrnutí analyzovaných učebnic mohou také pomoci učitelům při výběru učebnic ze široké škály nabídky na trhu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This dissertation is primarily devoted to historical development of chemistry textbooks and evaluation of selected textbooks. At the beginning of this work is a brief outline of the field of chemistry, especially since the content of chemistry is relevant to the content of the curriculum in chemistry textbooks. My dissertation work briefly deals with one of the first books of chemistry ever and then describes the development of chemistry textbooks in our country in detail. Then the criteria for evaluating textbooks are outlined, and eventually the evaluation of selected textbooks is made.
The intetion is to make certain retrospective kind of writing history textbooks, which can be an inspiration to the authors of textbooks of chemistry. Presented perspectives, evaluation of textbooks and summary closure of analyzed textbooks can also help teachers to choose textbooks from a wide range of offers on the market.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK