Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Nástroj pro programování ve fyzikálním prostředí
Název práce v češtině: Nástroj pro programování ve fyzikálním prostředí
Název v anglickém jazyce: Tool for programming in a physical environment
Klíčová slova: hra, programovací jazyk, virtuální svet
Klíčová slova anglicky: game, programming language, virtual world
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwarového inženýrství (32-KSI)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Petr Hnětynka, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.11.2009
Datum zadání: 13.11.2009
Datum a čas obhajoby: 20.06.2011 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.05.2011
Datum odevzdání tištěné podoby:26.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2011
Oponenti: Mgr. Pavel Ježek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit program fungující jako nástroj pro programování v dvojrozměrném fyzikálním prostředí. Z hlediska uživatelského rozhraní bude podobny hře The Incredible Machine. Program bude umožňovat uživateli interaktivně vytvářet stroje sestavené z předmětů různých typů. Interakci předmětů mezi sebou navzájem bude zajišťovat fyzikální simulátor. Důležitou vlastností programu bude, že bude možno stroje vkládat do "krabičky se vstupem a výstupem", které bude možno použít jako součástku
nějakého dalšího stroje. Cílem práce je také pokusit se nalézt a převést i další primitiva programovacího světa do světa fyzikálního. Program by měl sloužit jako hra přibližující dětem svět programování skrze intuitivnost fyzikálního světa.

Seznam odborné literatury
[1] Eckel, B.: Thinking in Java, http://www.mindview.net/Books/TIJ/
[2] Davison, A.: Killer Game Programming in Java, O'Reilly, 2005
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK