Nástroj pro programování ve fyzikálním prostředí
Název práce v češtině: | Nástroj pro programování ve fyzikálním prostředí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Tool for programming in a physical environment |
Klíčová slova: | hra, programovací jazyk, virtuální svet |
Klíčová slova anglicky: | game, programming language, virtual world |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Petr Hnětynka, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.11.2009 |
Datum zadání: | 13.11.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 20.06.2011 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.05.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 26.05.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.06.2011 |
Oponenti: | Mgr. Pavel Ježek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je vytvořit program fungující jako nástroj pro programování v dvojrozměrném fyzikálním prostředí. Z hlediska uživatelského rozhraní bude podobny hře The Incredible Machine. Program bude umožňovat uživateli interaktivně vytvářet stroje sestavené z předmětů různých typů. Interakci předmětů mezi sebou navzájem bude zajišťovat fyzikální simulátor. Důležitou vlastností programu bude, že bude možno stroje vkládat do "krabičky se vstupem a výstupem", které bude možno použít jako součástku
nějakého dalšího stroje. Cílem práce je také pokusit se nalézt a převést i další primitiva programovacího světa do světa fyzikálního. Program by měl sloužit jako hra přibližující dětem svět programování skrze intuitivnost fyzikálního světa. |
Seznam odborné literatury |
[1] Eckel, B.: Thinking in Java, http://www.mindview.net/Books/TIJ/
[2] Davison, A.: Killer Game Programming in Java, O'Reilly, 2005 |