Miskoncepce žáků a studentů při interpretaci kinematických grafů
Název práce v češtině: | Miskoncepce žáků a studentů při interpretaci kinematických grafů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Students' misconceptions in kinematics graphing |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Martina Kekule, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 27.10.2009 |
Datum zadání: | 27.10.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 23.06.2010 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.06.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 23.06.2010 |
Oponenti: | RNDr. Dana Mandíková, CSc. |
Zásady pro vypracování |
1. Prostudovat předloženou literaturu v českém, slovenském a anglickém jazyce k danému tématu a sepsat krátký úvod do problematiky.
2. Přeložit z angličtiny didaktický konceptuální test. 3. Zadat tento test žákům SŠ a studentům MFF UK. Rozsah vzorku přibližně 100 studentů. 4. Vyhodnotit výsledky s pomocí základních statistických nástrojů. |
Seznam odborné literatury |
[1] Leindhart G., Zaslavsky O., Stein M. K. (1990): Functions, Graphs, and Graphing: Tasks, Learning, and Teaching. Review of Educational Research, Vol. 60, č. 1, str. 1-64
[2] Tufte E. R. (2002): The Visual Display of Quantitative Information. Graphics Press, USA [3] Sternberg R. J. (2002): Kognitivní psychologie. Portál, Praha, (kap. 7 str. 241-283) [4] Beichner R. (1994): Testing student interpretation of kinamatics graphs. AM. J. Phys. 62, 750-762 [5] Gřondilová, M.: Dovednosti studentů při práci s grafy. Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů DSP, Olomouc, 14. 12. 2005, s. 151-155, ISBN 80-7220-246-4 [6] Zelenický L., Horváthová D., Rakovská M. (2005): Graf funkcie vo fyzikálnom vzdelávaní. Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Nitra [7] McDermott L.C., Rosenquist M.L., Van Zee E.H. (1987): Student difficulties in connecting graphs and physics: Examples from kinematice. Am. J. Phys. 55 (6), June, 503-513 [8] Goldsworthy A., Watson R., Wood-Robinson V. (1999): Getting to grips with graphs. The Association for Science Education, Hatfield [9] Gřondilová, M.: Chyby studentů při práci s grafy, Matematika - fyzika - informatika, Vol. 15, No. 6, 2005/ 2006, s. 352-362, ISSN 1210-1761 |
Předběžná náplň práce |
Cílem práce je zjistit typické miskoncepce studentů při práci s kinematickými grafy s použitím mezinárodně uznáváného standardizovaného testu. Předpokládaný vzorek je zhruba 200 studentů. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
You should carry out research finding out typical misconceptions in graphing. As research tool it will be used american conceptual test. Sample will range 100-200 grammar and university students. |