Anotace:
V práci je vymezen pojem kritické myšlení a jsou zde popsány vybrané výukové metody, které podporují rozvoj kritického myšlení, například brainstorming, I.N.S.E.R.T., párové čtení, pětilístek, kostka a další. Práce shrnuje dosavadní zkušenosti s uplatňováním těchto metod ve výuce, konkrétně se zaměřuje na jejich uplatňování ve výuce biologie. Metody, které se nejlépe uplatňují ve výuce biologie, jsou metody diskusní, badatelské a metody rozvíjející porozumění textu. V závěru práce je diskutována realizovatelnost těchto metod ve výuce biologie s ohledem na stávající poměry ve školách.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In the thesis is a definition of the critical thinking and describe some selected teaching methods which develop the critical thinking; for example a brainstorming, I.N.S.E.R.T., a pairing reading, ?a cinquefoil?, a dice and so on. The thesis summarize an existing experience of use these methods in education, especially in education of biology. The best methods for teaching biology are discussion methods, research methods and work with the text. At the end of the thesis is dealed with how much it is possible to use these method in spite of situation in education.