Představy o algoritmech uživatelů sociálních médiích
Název práce v češtině: | Představy o algoritmech uživatelů sociálních médiích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Algorithmic Imaginaries of Social Media Users |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra sociologie (24-KS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. et Mgr. Ondřej Špaček, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 23.04.2024 |
Datum zadání: | 23.04.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.04.2024 |
Zásady pro vypracování |
Bakalářská práce poskytne přehled výsledků uskutečněných empirických výzkumů zaměřujících se na vnímání a zkušenosti uživatelů sociálních médií s algoritmy. 'Algorithmic imaginary' Butcher (2017) definuje jako "způsob uvažování o tom, co jsou algoritmy, jaké by měly být, jak fungují, a co tyto představy dále zároveň umožňují" (s. 40). Přitom není nutné, aby uživatelé rozuměli algoritmu po technické stránce. Studie, které budou předmětem přehledu se budou zaměřovat na zkoumání představ uživatelů sociálních médiích o jejich fungování, budou vymezeny tím, že si pokládají otázku, jaké představy o povaze a přítomnosti algoritmů mají, a jak se promítají do jejich uživatelského chování.
|
Seznam odborné literatury |
Bucher T. (2017). The algorithmic imaginary: Exploring the ordinary affects of Facebook algorithms. Information, Communication & Society, 20(1), 30–44. https://doi.org/10.1080/1369118X.2016.1154086
Beer, D. (2017). The social power of algorithms. Information Communication and Society, 20(1), 1–13. https://doi.org/10.1080/1369118X.2016.1216147 Rešerše odb. časopisů, např.: New Media & Society Information, Communication & Society |