Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Malé zastoupení mužů v základním školství: příčiny a možná řešení
Název práce v češtině: Malé zastoupení mužů v základním školství: příčiny a možná řešení
Název v anglickém jazyce: Low representation of men in a primary education: causes and solutions
Klíčová slova: škola, školství, muži, ženy, učitelé, učitelky, pedagogika
Klíčová slova anglicky: school, education, men, women, male teachers, female teachers, pedagogy
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (24-KS)
Vedoucí / školitel: Ing. Petr Pavlík, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 19.04.2024
Datum zadání: 19.04.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.04.2024
Zásady pro vypracování
Dle zásad FHS.
Seznam odborné literatury
FÁROVÁ, Nina. Muži do škol? Ano! Ale…: Potřeba mužů v primárním vzdělávání. Online. Gender a výzkum (On-line). 2018, roč. 19, č. 1, s. 82-104. ISSN 2570-6578. Dostupné z: https://doi.org/10.13060/25706578.2018.19.1.406.



2. SMETÁČKOVÁ, Irena. Příručka pro genderově citlivé vedení škol. Praha: Otevřená společnost, 2007. ISBN 978-80-87110-01-0.



3. Sevier, Brian, and Catherine Ashcraft. “Be Careful What You Ask For: Exploring the Confusion around and Usefulness of the Male Teacher as Male Role Model Discourse.” Men and Masculinities 11.5 (2009): 533–557. Men and Masculinities. Web. https://doi.org/10.1177/1097184X07302290



4. Coulter, Rebecca Priegert, and Margaret McNay. “Exploring Men’s Experiences as Elementary School Teachers.” Canadian Journal of Education / Revue canadienne de l’éducation 18.4 (1993): 398. Web. Dostupné z: https://doi.org/10.2307/1494940.



5. Martino, Wayne John. “Male Teachers as Role Models: Addressing Issues of Masculinity, Pedagogy and the Re-Masculinization of Schooling.” Curriculum Inquiry 38.2 (2008): 189–223. Curriculum Inquiry. Web.





Předběžná náplň práce
Záměrem této bakalářské práce je prozkoumat a popsat důvody malého množství mužů v základním školství a představit možná řešení tohoto fenoménu. Obecně lze říci, že ve školství působí mnohem více žen než mužů a čím jsou děti mladší, tím je větší šance, že je budou právě vyučovat a vést vzděláváním spíše ženy než muži. A i když se na první pohled může zdát, že je problém pouze v nedostatečném finančním ohodnocení, tak to je rozhodně pouze špičkou ledovce a tento fenomén se rozpíná daleko více různými směry přes genderové role až po systémové chyby.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK