Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Generování úrovní do počítačové hry žánru stealth strategy pomocí evolučních algoritmů
Název práce v češtině: Generování úrovní do počítačové hry žánru stealth strategy pomocí evolučních algoritmů
Název v anglickém jazyce: Generating levels in a computer stealth strategy game using evolutionary algorithms
Klíčová slova: počítačové hry|stealth strategy|evoluční algoritmy
Klíčová slova anglicky: computer games|stealth strategy|evolutionary algorithms
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce:
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: Mgr. Vojtěch Černý
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 05.03.2024
Datum zadání: 26.03.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.04.2024
Zásady pro vypracování
The stealth strategy game is a popular genre. These games require a fine-tuned environment, characters and enemies resulting in almost a puzzle-like player experience. Creating such a setting is very resource-consuming.
The focus of the thesis is the creation of a generic stealth strategy game and comparing manually created levels to procedurally generated ones. The method of procedural generation will be evolutionary algorithms. The aim of the thesis is to establish some theoretical applicability of evolutionary algorithms within the genre. The results will also be compared to existing works on procedural content generation techniques in gaming.
Seznam odborné literatury
Lara-Cabrera et al. (2015). Procedural Content Generation for Real-Time Strategy Games. International Journal of Artificial Intelligence and Interactive Multimedia, 3(2). 10.9781/ijimai.2015.325
Day, D. (2017). Puzzles. Short, T. X., Adams, T., Procedural Generation in Game Design. Taylor & Francis. https://doi.org/10.1201/9781315156378
Khatib, Y (2013). Examining the Essentials of Stealth Game Design. [Bachelor Thesis, Uppsala University]. Diva. urn:nbn:se:hgo:diva-1882
Lantz, J. (2015). Designing Procedural Stealth for Invisible Inc. gdcvault.com. https://www.gdcvault.com/play/1021919/Designing-Procedural-Stealth-for-Invisible
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK