Generování úrovní do počítačové hry žánru stealth strategy pomocí evolučních algoritmů
Název práce v češtině: | Generování úrovní do počítačové hry žánru stealth strategy pomocí evolučních algoritmů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Generating levels in a computer stealth strategy game using evolutionary algorithms |
Klíčová slova: | počítačové hry|stealth strategy|evoluční algoritmy |
Klíčová slova anglicky: | computer games|stealth strategy|evolutionary algorithms |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Vojtěch Černý |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 05.03.2024 |
Datum zadání: | 26.03.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.04.2024 |
Zásady pro vypracování |
The stealth strategy game is a popular genre. These games require a fine-tuned environment, characters and enemies resulting in almost a puzzle-like player experience. Creating such a setting is very resource-consuming.
The focus of the thesis is the creation of a generic stealth strategy game and comparing manually created levels to procedurally generated ones. The method of procedural generation will be evolutionary algorithms. The aim of the thesis is to establish some theoretical applicability of evolutionary algorithms within the genre. The results will also be compared to existing works on procedural content generation techniques in gaming. |
Seznam odborné literatury |
Lara-Cabrera et al. (2015). Procedural Content Generation for Real-Time Strategy Games. International Journal of Artificial Intelligence and Interactive Multimedia, 3(2). 10.9781/ijimai.2015.325
Day, D. (2017). Puzzles. Short, T. X., Adams, T., Procedural Generation in Game Design. Taylor & Francis. https://doi.org/10.1201/9781315156378 Khatib, Y (2013). Examining the Essentials of Stealth Game Design. [Bachelor Thesis, Uppsala University]. Diva. urn:nbn:se:hgo:diva-1882 Lantz, J. (2015). Designing Procedural Stealth for Invisible Inc. gdcvault.com. https://www.gdcvault.com/play/1021919/Designing-Procedural-Stealth-for-Invisible |