Výchova a vzdělávání v dílech Marie Montessori a Hannah Arendt
Název práce v češtině: | Výchova a vzdělávání v dílech Marie Montessori a Hannah Arendt |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Education in the works of Maria Montessori and Hannah Arendt |
Klíčová slova: | Maria Montessori; Hannah Arendt; výchova; vzdělávání |
Klíčová slova anglicky: | Maria Montessori; Hannah Arendt; education; erudition |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra učitelství (28-08) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 07.02.2024 |
Datum zadání: | 07.02.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 12.04.2024 |
Oponenti: | PhDr. Karolína Burešová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Studující provede analýzu pedagogického díla obou myslitelek - Marie Montessori a Hannah Arendt.
Na základě analýzy provede komparaci jejich názorů na cíle (směřování) a význam výchovy a vzdělávání pro život jedince ve vztahu k sobě samému a ve vztahu ke společnosti. Studující bude konzultovat svou práci minimálně dvakrát před závěrečnou finalizací textu a závěrečnou konzultací: po stadiu analýzy (a vypracovaného popisu analýzy) a po stadiu komparace (a písemného zachycení komparace). Před odevzdáním práce je zapotřebí odevzdat návrh diplomové práce před závěrečnou konzultací minimálně 4 týdny před plánovaným termínem odevzdání práce do SISu. |
Seznam odborné literatury |
Seznam doporučené literatury je dostupný na: https://www.citacepro.com/slozka/F4mDrPZq |
Předběžná náplň práce |
Maria Montessori a její názory na výchovu a vzdělávání
Hannah Arendt a její práce Krize výchovy jako součást jejího díla Porovnání směřování a významu výchovy a vzdělávání u M. Montessori a H. Arendt (shody a rozdíly) |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Maria Montessori and her views on education
Hannah Arendt and her work The Crisis of Education as part of her work Comparison of the direction and meaning of education in M. Montessori and H. Arendt (correspondences and differences) |