Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výchova a vzdělávání v dílech Marie Montessori a Hannah Arendt
Název práce v češtině: Výchova a vzdělávání v dílech Marie Montessori a Hannah Arendt
Název v anglickém jazyce: Education in the works of Maria Montessori and Hannah Arendt
Klíčová slova: Maria Montessori; Hannah Arendt; výchova; vzdělávání
Klíčová slova anglicky: Maria Montessori; Hannah Arendt; education; erudition
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra učitelství (28-08)
Vedoucí / školitel: PhDr. Zuzana Svobodová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 07.02.2024
Datum zadání: 07.02.2024
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.04.2024
Oponenti: PhDr. Karolína Burešová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Studující provede analýzu pedagogického díla obou myslitelek - Marie Montessori a Hannah Arendt.
Na základě analýzy provede komparaci jejich názorů na cíle (směřování) a význam výchovy a vzdělávání pro život jedince ve vztahu k sobě samému a ve vztahu ke společnosti.
Studující bude konzultovat svou práci minimálně dvakrát před závěrečnou finalizací textu a závěrečnou konzultací: po stadiu analýzy (a vypracovaného popisu analýzy) a po stadiu komparace (a písemného zachycení komparace).
Před odevzdáním práce je zapotřebí odevzdat návrh diplomové práce před závěrečnou konzultací minimálně 4 týdny před plánovaným termínem odevzdání práce do SISu.
Seznam odborné literatury
Seznam doporučené literatury je dostupný na: https://www.citacepro.com/slozka/F4mDrPZq
Předběžná náplň práce
Maria Montessori a její názory na výchovu a vzdělávání
Hannah Arendt a její práce Krize výchovy jako součást jejího díla
Porovnání směřování a významu výchovy a vzdělávání u M. Montessori a H. Arendt (shody a rozdíly)
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Maria Montessori and her views on education
Hannah Arendt and her work The Crisis of Education as part of her work
Comparison of the direction and meaning of education in M. Montessori and H. Arendt (correspondences and differences)
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK