Engine pro šachové hry se zobecněnými figurkami
Název práce v češtině: | Engine pro šachové hry se zobecněnými figurkami |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Fairy chess engine |
Klíčová slova: | exošach|šachový engine |
Klíčová slova anglicky: | fairy chess|chess engine |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Klára Pešková, Ph.D. |
Řešitel: | Antonín Otmar - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 18.01.2024 |
Datum zadání: | 19.01.2024 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.01.2024 |
Zásady pro vypracování |
Práce se bude zabývat šachovými hrami se zobecněnými figurkami (fairy chess či exošach). Student definuje způsob, jak formálně popsat zobecněné figurky. Následně vytvoří vlastní engine schopný hrát šachy s těmito figurkami. Navržený engine bude schopný komunikovat s existujícím prostředím XBoard/WinBoard pomocí jejich protokolu. Navíc student bude implementovat vlastní protokol, který bude podporovat i figurky, které nejsou podporovány prostředími XBoard/WinBoard. Vlastní protokol umožní i hru enginu proti enginu se všemi typy figurek, které budou odpovídat navržené formální definici.
Jedním z cílů práce bude také vyzkoušet různé strategie ohodnocování zobecněných figurek a pozic, a toto ohodnocování aplikovat na šachy a na podobné šachovnicové hry. |
Seznam odborné literatury |
XBoard Chess Engine Communication Protocol Documentation
https://www.gnu.org/software/xboard/engine-intf.html Stránky Ralph Betza https://www.chessvariants.com/d.betza/pieceval/index.html |