Framework pro replikaci stavu v multiplayer hrách s využitím determinismu
Název práce v češtině: | Framework pro replikaci stavu v multiplayer hrách s využitím determinismu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Framework for determinism-based state replication in multiplayer games |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Pavel Ježek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 22.12.2023 |
Datum zadání: | 31.12.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.01.2024 |
Zásady pro vypracování |
The main goal of this thesis is to implement a C# framework for state replication allowing game developers to simplify implementation of multiplayer support in computer games. The framework should utilize a server-authoritative server-client model and determinism, with the state not being replicated directly to clients, but computed client-side from an initial state and inputs of all participants. The framework should also provide support for input lag hiding on high latency connections.
The thesis will not include implementation of a production ready safe and secure network layer, but the implemented framework should be designed to run over any suitable network layer provided by framework users. The thesis should include at least a basic prototype of such network layer for demonstration purposes. |
Seznam odborné literatury |
* Mark Michaelis with Eric Lippert: Essential C# 6.0 5th edition
* Jeffrey Richter: CLR via C# (4th Edition) * John Skeet: C# in Depth 3rd Edition |