Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kulturně behaviorální odlišnosti žáků z východní Evropy v prožívání a vnímání emocí
Název práce v češtině: Kulturně behaviorální odlišnosti žáků z východní Evropy v prožívání a vnímání emocí
Název v anglickém jazyce: Cultural and Behavioral Differences in the Experience and Perception of Emotions Among Pupils from Eastern Europe
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radim Kuba
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.11.2023
Datum zadání: 02.11.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.11.2023
Zásady pro vypracování
Od zájemce o dané téma se předpokládá, že v průběhu zpracovávání práce absolvovuje níže uvedené předměty a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu, případně dalších specializačních kurzů doporučených školitelem. Jednáse především o předměty zaměřené na pedagogickou a krizovou komunikaci, které pomohou dané téma při zpracovávání lépe uchopit.

Doporučené předměty ze SIS:
• MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole
• MB180C48 Komplexní krizová komunikace
Předběžná náplň práce
V souvislosti se vzrůstající migrací se čeští učitelé ve školách stále častěji setkávají s žáky, kteří mají nejen odlišný mateřský jazyk, ale rovněž pochází z odlišného kulturního prostředí. Aby mohli být adekvátně začleněni do vzdělávacího procesu, může to často vyžadovat určitá specifika i z hlediska komunikace. Jednou z oblastí, ve které se kulturní odlišnost žáků může projevit, je odlišné prožívání, vnímání a práce s emocemi. Zatímco některé kultury/národy bývají značně expresivní, jiné se mohou snažit vnější projevy emocí redukovat a minimalizovat. S těmito specifiky se pak mohou setkávat jak jejich spolužáci ve třídě, různí pedagogové (včetně třídních učitelů).
Bakalářská práce se bude zaměřovat na analýzu kulturně behaviorálních rozdílů v oblasti emočních projevů a zkušeností u žáků, a to především se zaměřením osoby s původem z východní Evropy (např. Ukrajina, Rusko, Bělorusko). Práce se bude snažit postihnout, jak kulturní faktory formují vzory emocionálního vyjádření a vnímání v kontextu vzdělávání, a to včetně individuálních a kolektivních aspektů, historického dědictví, vzdělávacích prostředí a interkulturní adaptace, které formují emocionální chování studentů. Její výsledky mohou být cenné pro pedagogy, interkulturní odborníky a výzkumníky, kteří se snaží rozvíjet efektivnější přístupy ke vzdělávání studentů z různých kulturních kontextů.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK