Tato disertační práce bude zkoumat výuku politicko-geografických témat v Česku a v několika vybraných zemích, konkrétně v Německu, Irsku, Indii, Slovensku, Rusku a Finsku. V rámci této práce budou analyzovány kurikulární dokumenty určené pro sekundární vzdělávání (ISCED 2 a ISCED 3), ať už se jedná o dokumenty na národní úrovni (RVP) či na úrovni jednotlivých škol (ŠVP) a podpůrných materiálů, jakými jsou např. učebnice, což by v Česku znamenalo analýzu učebnic s doložkou MŠMT pro základní školy a vybrané publikace určené pro střední školy. Zároveň v rámci Česka a Slovenska dojde k výzkumu na vybraných školách pomocí dotazníků a rozhovorů, které budou zjišťovat rozdíl mezi předepsaným stavem v kurikulárních dokumentech a skutečnou výukou. Politicko-geografická témata budou hledána a analyzována nejen v rámci předmětu geografie, ale napříč předměty. Kromě samotné obsahové analýzy dokumentů se bude jednat i o analýzu diskurzů, která by měla vysvětlit význam a vliv politické geografie na formování politické kultury v daných zemích.