Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Identifikace stresových faktorů a jejich řešení v českém učitelském prostředí
Název práce v češtině: Identifikace stresových faktorů a jejich řešení v českém učitelském prostředí
Název v anglickém jazyce: Identification of Stress Factors and Their Resolution in the Czech Teaching Environment
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radim Kuba
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.10.2023
Datum zadání: 02.10.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.01.2024
Zásady pro vypracování
Od zájemce o dané téma se předpokládá, že v průběhu zpracovávání práce absolvovuje níže uvedené předměty a kurzů, které studentu poskytnout nezbytnou odbornou přípravu k řešení daného tématu, případně dalších specializačních kurzů doporučených školitelem. Jednáse především o předměty zaměřené na pedagogickou a krizovou komunikaci, které pomohou dané téma při zpracovávání lépe uchopit.

Doporučené předměty ze SIS:
• MB180C44 Běžná a krizová komunikace ve škole
• MB180C48 Komplexní krizová komunikace
Předběžná náplň práce
Učitelství je mnohými odbornými studiemi řazeno mezi profese s nejvyššími hodnotami prožívaného stresu. V rámci náplně svého povolání se učitelé musí vyrovnávat s řadou faktorů, které mohou způsobovat stres, přičemž stres učitelů s sebou může přinášet mnohé následky, a to jak pro učitele samotné, tak pro jejich žáky a celý vzdělávací systém. Stresových faktorů je mnoho a jsou předmětem zkoumání různých (především zahraničních) odborných studií. Hlavním cílem diplomové práce je zjistit, jak jsou na tom s hodnotami prožívaného stresu čeští učitelé a jaké stresové faktory na českých školách dominují. Důraz bude kromě obecných výsledků kladen i na případné odlišnosti mezi stresem učitelů s různě dlouhou praxí či učitelů z různých typů škol a podobně. Práce bude realizována formou dotazníkového šetření, které bude zahrnovati otázky zaměřené na to, co by pedagogové potřebovali, aby se se stresem lépe vyrovnávali či aby se redukoval.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK