Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Just Blade: A 3D melee combat game in a medieval setting
Název práce v češtině: Just Blade: 3D bojová hra se souboji na blízko ve středověkém prostředí
Název v anglickém jazyce: Just Blade: A 3D melee combat game in a medieval setting
Klíčová slova: hra|3d|unity|boj|na blízko
Klíčová slova anglicky: game|3d|unity|melee|combat
Akademický rok vypsání: 2023/2024
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Filip Kliber
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.08.2023
Datum zadání: 21.08.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 23.11.2023
Datum odevzdání elektronické podoby:26.04.2024
Zásady pro vypracování
The goal of this thesis is to design and implement a 3D combat game in a medieval setting. In the game, the player needs to defend themselves against a horde of enemies coming in waves. As the game progresses the waves of enemies will be harder to tackle. Should a player survive a round, they will be rewarded with gold that can be used to purchase equipment, such as a better weapon or various armor to wear; or to hire mercenaries to fight alongside them. It's up to the player to decide if they want to wear a heavy armor that provides better protection against incoming damage at the cost of movement speed; or to wear lighter armor to remain quick on their feet. The implementation of the game will include a 4-directional combat system (i.e. being able to attack and defend from four directions).

Tentative list of reviewers: Jan Pacovský, Pavel Ježek, People from gamedev
Seznam odborné literatury
Nystrom, R. (2014). Game programming patterns
Kajala, N. (2022). Designing a Combat System for 3D Video Game.
Unity. https://unity3d.com/learn
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK