Just Blade: A 3D melee combat game in a medieval setting
Název práce v češtině: | Just Blade: 3D bojová hra se souboji na blízko ve středověkém prostředí |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Just Blade: A 3D melee combat game in a medieval setting |
Klíčová slova: | hra|3d|unity|boj|na blízko |
Klíčová slova anglicky: | game|3d|unity|melee|combat |
Akademický rok vypsání: | 2023/2024 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Filip Kliber |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.08.2023 |
Datum zadání: | 21.08.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 23.11.2023 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.04.2024 |
Zásady pro vypracování |
The goal of this thesis is to design and implement a 3D combat game in a medieval setting. In the game, the player needs to defend themselves against a horde of enemies coming in waves. As the game progresses the waves of enemies will be harder to tackle. Should a player survive a round, they will be rewarded with gold that can be used to purchase equipment, such as a better weapon or various armor to wear; or to hire mercenaries to fight alongside them. It's up to the player to decide if they want to wear a heavy armor that provides better protection against incoming damage at the cost of movement speed; or to wear lighter armor to remain quick on their feet. The implementation of the game will include a 4-directional combat system (i.e. being able to attack and defend from four directions).
Tentative list of reviewers: Jan Pacovský, Pavel Ježek, People from gamedev |
Seznam odborné literatury |
Nystrom, R. (2014). Game programming patterns
Kajala, N. (2022). Designing a Combat System for 3D Video Game. Unity. https://unity3d.com/learn |