Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Populous-style multiplayer game in Unity
Název práce v češtině: Hra v Unity pro více hráčů ve stylu hry Populous
Název v anglickém jazyce: Populous-style multiplayer game in Unity
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: angličtina
Ústav: Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS)
Vedoucí / školitel: Mgr. Pavel Ježek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.05.2023
Datum zadání: 30.05.2023
Datum potvrzení stud. oddělením: 12.06.2023
Oponenti: Mgr. Vojtěch Černý
 
 
 
Zásady pro vypracování
The goal of the thesis is to create a 2-player game in style of the classic Populous game. The game should contain procedurally-generated grid-based terrain, which can be modified by the players to change the environment for units roaming around the map looking for a flat space to build a house. The game should support different types (strengths) of houses and their ability to be destroyed by enemy units. Units should be able to build, enter, and attack houses, and to attack enemy units. Houses and units should generate mana, which the player can use to cast spells. The supported spells should include at least a free terrain modifying spell, and then mana payed unit guiding, knight sending, earthquake and sinkhole spells. The game should be implemented in the Unity game engine.
Seznam odborné literatury
[1] Noor Shaker, Julian Togelius, Mark J. Nelson: Procedural Content Generation in Games, http://pcgbook.com/, 2016

[2] Unity Game Engine documentation, https://unity3d.com/learn

[3] Jon Skeet: C# in Depth (2nd Edition), Manning Publications, November 2010

[4] MSDN Library, https://msdn.microsoft.com/library
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK