Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití velkých jazykových modelů ve výuce fyziky
Název práce v češtině: Využití velkých jazykových modelů ve výuce fyziky
Název v anglickém jazyce: The Use of Large Language Models in Physics Education
Klíčová slova: výuka fyziky|jazykové modely|umělá inteligence
Klíčová slova anglicky: physics education|language models|artificial inteligence
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: závěrečná práce CŽV
Jazyk práce:
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: Mgr. Matěj Ryston, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 06.04.2023
Datum zadání: 08.05.2023
Zásady pro vypracování
1. Provést rešerši volně dostupných nástrojů tzv. "velkých jazykových modelů", například chatbot ChatGPT, s možností jejich využití při učení a výuce fyziky
2. Navrhnout a vyzkoušet způsoby, jak by učitelé fyziky mohli využít tyto nástroje při přípravě na výuku či přímo při výuce
3. Provést rešerši možného využití těchto nástrojů přímo studenty při osobní přípravě na výuku včetně možného zneužití při vypracovávání domácích úkolů a jiných zadaných prací. Na základě této rešerše se pokusit zformulovat doporučení učitelům, jak takovému zneužití pokud možno předcházet.
Seznam odborné literatury
HOPPE, Ulrich., Maria Feliza. VERDEJO a Judy. KAY. INTERNATIONAL CONFERENCE ON ARTIFICIAL INTELLIGENCE IN EDUCATION CORPORATE AUTHOR. Artificial intelligence in education shaping the future of learning through intelligent technologies. Washington, D.C: IOS Press, 2003, 1 online resource (560 p.). ISBN 1-280-50594-X.

MEGAHED, Fadel M, Ying-ju CHEN, Joshua A FERRIS, Sven KNOTH a L. Allison JONES-FARMER. How Generative AI models such as ChatGPT can be (Mis)Used in SPC Practice, Education, and Research? An Exploratory Study [online]. 2023 [cit. 2023-04-06]. Dostupné z: doi:10.48550/arxiv.2302.10916

YAN, Lixiang, Lele SHA, Linxuan ZHAO, et al. Practical and Ethical Challenges of Large Language Models in Education: A Systematic Literature Review [online]. 2023 [cit. 2023-04-06]. Dostupné z: doi:10.48550/arxiv.2303.13379

YU, Shengquan a Yu LU. An introduction to artificial intelligence in education. Singapore: Springer, 2021, 1 online resource (205 pages). ISBN 9789811627705.

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK