Využití her pro pochopení základních principů kvantového popisu světa
Název práce v češtině: | Využití her pro pochopení základních principů kvantového popisu světa |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Games for understanding of the basic principles of the quantum description of the world |
Klíčová slova: | kvantová fyzika|výuka fyziky|hry ve výuce |
Klíčová slova anglicky: | quantum physics|Teaching and Learning Physics|Games in Classroom |
Akademický rok vypsání: | 2022/2023 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | |
Ústav: | Katedra didaktiky fyziky (32-KDF) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Zdeňka Koupilová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.02.2023 |
Datum zadání: | 18.02.2023 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 24.02.2023 |
Zásady pro vypracování |
1) Provést rešerši relevantní literatury týkající se využití her a aktivit s herními prvky ve výuce kvantové fyziky.
2) Provést rešerši dostupných her a aktivit s herními prvky, jejichž principy se opírají o základní myšlenky kvantové fyziky. 3) Ve spolupráci s vedoucí práce vytipovat 3-5 vhodných her/aktivit. 4) Vybrané hry/aktivity důkladně prověřit, zejména z hlediska jejich fyzikální správnosti. 5) Navrhnout možnosti, jak by bylo možné vybrané hry/aktivity využít v rámci výuky na střední, případně základní škole, či při neformálním vzdělávání uvedené věkové skupiny dětí. 6) Otestovat některé z vybraných her se středoškolskými studenty či se studenty učitelství. 7) Získané výsledky reflektovat a zahrnout do materiálů vytvářených pro učitele. 8) Veškeré výsledky a zkušenosti přehledně sepsat do textu diplomové práce. |
Seznam odborné literatury |
Zeki C. Seskir, et al. (2022). Quantum games and interactive tools for quantum technologies outreach and education, Opt. Eng. 61(8) 081809. https://doi.org/10.1117/1.OE.61.8.081809
Laurentiu Nita,et al. (2021). The challenge and opportunities of quantum literacy for future education and transdisciplinary problem-solving, Research in Science & Technological Education, DOI: 10.1080/02635143.2021.1920905 Materiály publikované mezinárodní skupinou Quantum Technology Education (https://qtedu.eu/) Materiály komunity QWorld (https://qworld.net/) a další materiály dle pokynů vedoucí práce |