Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vzdělávací potenciál adaptivního učení v geografii na příkladu rozvoje mapových dovedností
Název práce v češtině: Vzdělávací potenciál adaptivního učení v geografii na příkladu rozvoje mapových dovedností
Název v anglickém jazyce: The educational potential of adaptive learning in geography education: The case of map skills development
Klíčová slova: geografické vzdělávání; adaptivní učení; mapa; mapové dovednosti; efektivita výuky
Klíčová slova anglicky: geography education; adaptive learning; maps; map skills; efficiency of education
Akademický rok vypsání: 2022/2023
Typ práce: disertační práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: RNDr. Martin Hanus, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 05.10.2022
Datum zadání: 05.10.2022
Konzultanti: RNDr. Lenka Krajňáková, Ph.D.
Předběžná náplň práce
Hlavním cílem doktorského projektu je na základě zpracování a analýzy dat z databáze aplikace Mapovedovednosti.cz (doplněných o data z vlastního empirického šetření) zhodnotit vzdělávací potenciál adaptivního učení pro rozvoj mapových dovedností – tedy jaký má adaptivní aplikace vliv na cílovou úroveň mapových dovedností žáků. V rámci projektu dojde též k posouzení vlivu některých faktorů na proces rozvoje dovedností práce s mapou. K naplnění výše definovaného hlavního cíle dojde pomocí následujících dílčích cílů:
1. posouzení adaptivity a uživatelské použitelnosti aktuální verze aplikace z pohledu učitelů zeměpisu, včetně
analýzy způsobů využití aplikace ve výuce (a implementace případných úprav);
2. analýza efektivity adaptivního učení pro rozvoj mapových dovedností v závislosti na:
• pohlaví a věku (ročníku vzdělávání) žáka,
• použitém druhu mapy a kartografické vyjadřovací metodě (u tematických map),
• kognitivní náročnosti osvojované mapové dovednosti,
• učitelském osobním pojetí rozvoje mapových dovedností svých žáků;
3. identifikace problémových míst v procesu rozvoje mapových dovedností;
4. zhodnocení účinnosti adaptivního učení na odstranění identifikovaných problémových míst.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK