Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Příprava budoucích učitelů fyziky: Znalosti a dovednosti zásadní pro učitelskou praxi
Název práce v češtině: Příprava budoucích učitelů fyziky: Znalosti a dovednosti zásadní pro učitelskou praxi
Název v anglickém jazyce: Preparing future physics teachers: Knowledge and skills essential for teaching practice
Klíčová slova: příprava budoucích učitelů|výuka fyziky|rámec TPACK|kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky: future teachers preparation|physics teaching|TPACK framework|qualitative study
Akademický rok vypsání: 2021/2022
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra didaktiky fyziky (32-KDF)
Vedoucí / školitel: RNDr. Petr Kácovský, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.11.2021
Datum zadání: 09.11.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.11.2021
Konzultanti: RNDr. Marie Snětinová, Ph.D.
Zásady pro vypracování
1) Provést rešerši relevantní literatury zabývající se přípravou budoucích učitelů na vysokých školách. Seznámit se s rámcem TPACK.
2) Připravit výzkum zjišťující, které dovednosti a znalosti by měla vysoká škola rozvíjet u posluchačů učitelství fyziky – názory učitelů z praxe.
3) Provést navržený výzkum; jako metoda sběru dat bude použit dotazník nebo strukturovaný rozhovor.
4) Vyhodnotit získaná data a propojit je s výsledky rešerše.
Seznam odborné literatury
Boyd, D. J., Grossman, P. L., Lankford, H., Loeb, S., & Wyckoff, J. (2009). Teacher Preparation and Student Achievement. Educational Evaluation and Policy Analysis, 31(4), pp. 416-440.

Etkina, E. (2010). Pedagogical content knowledge and preparation of high school physics teachers. Physical Review Special Topics-Physics Education Research, 6(2), 020110.

Feiman-Nemser, S. (2003). What New Teachers Need to Learn. Educational Leadership, 60(8), pp. 25-29.

Frågåt, T., Henriksen, E. K., & Tellefsen, C. W. (2021). Pre-service science teachers’ and in-service physics teachers’ views on the knowledge and skills of a good teacher. Nordic Studies in Science Education, 17(3), 277-292.

Kirschner, S., Borowski, A., Fischer, H. E., Gess-Newsome, J., & von Aufschnaiter, C. (2016). Developing and evaluating a paper-and-pencil test to assess components of physics teachers’ pedagogical content knowledge. International Journal of Science Education, 38(8), 1343-1372.

Švaříček, R., Šeďová, K., a kol. (2014). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.

Švec, V. (1999). Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno: Paido

Další literatura na základě domluvy s vedoucím práce
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK