Prvky distanční výuky – využívání a hodnocení českými pedagogy
Název práce v češtině: | Prvky distanční výuky – využívání a hodnocení českými pedagogy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Features of distance education – usage and rating by Czech teachers |
Klíčová slova: | distanční výuka, distanční vzdělávání, uzavření škol, e-learning, názory učitelů |
Klíčová slova anglicky: | distance learning, distance education, school closure, e-learning, teacher opinion |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | závěrečná práce CŽV |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Radim Kuba |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 14.04.2021 |
Datum zadání: | 19.04.2021 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 19.04.2021 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.04.2023 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.05.2023 |
Oponenti: | RNDr. Jan Mourek, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Práce se bude zaměřovat na v současné době velmi aktuální problematiku distančních výuk. V souvislosti s probíhající epidemiologickou situací musely školy upustit od prezenční formy výuky a začít realizovat výuku právě distanční formou. Tento způsob výuky může být realizován tzv. synchronním či asynchronním způsobem a přináší sebou různá pozitiva i negativa. Mimo jiné začaly být v širším měřítku používány některé prvky, které při standardní prezenční výuce obvykle nebyly často využity. Jedná sejako technické či organizační (např. využívání videopřenosů, interakce s žáky v on-line prostředí typu Google Classroom…), tak výukové (např. komentované prezentace, různé aplikace pro kvízy, testování, procvičování atd.). Mezi negativa naopak může patřit ztížená komunikace (např. protože žáci nemají kamery/mikrofon, takže pedagognemázpětnou vazbu formou mimiky ve tvářích žáků apod.). Cílem práce je realizovat dotazníkové šetření, v rámci kterého budou žáci a pedagogové na 2. stupni ZŠ požádáni o ohodnocení vybraných prvků z hlediska toho, jak moc jim vyhovují, jestli by jejich využíván rádi zachovali i v době po návratu do škola pod. |