Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Prvky distanční výuky – využívání a hodnocení českými pedagogy
Název práce v češtině: Prvky distanční výuky – využívání a hodnocení českými pedagogy
Název v anglickém jazyce: Features of distance education – usage and rating by Czech teachers
Klíčová slova: distanční výuka, distanční vzdělávání, uzavření škol, e-learning, názory učitelů
Klíčová slova anglicky: distance learning, distance education, school closure, e-learning, teacher opinion
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: závěrečná práce CŽV
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky biologie (31-180)
Vedoucí / školitel: Mgr. Radim Kuba
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 14.04.2021
Datum zadání: 19.04.2021
Datum potvrzení stud. oddělením: 19.04.2021
Datum odevzdání elektronické podoby:27.04.2023
Datum proběhlé obhajoby: 30.05.2023
Oponenti: RNDr. Jan Mourek, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce se bude zaměřovat na v současné době velmi aktuální problematiku distančních výuk.
V souvislosti s probíhající epidemiologickou situací musely školy upustit od prezenční formy výuky a začít realizovat výuku právě distanční formou. Tento způsob výuky může být realizován tzv. synchronním či asynchronním způsobem a přináší sebou různá pozitiva i negativa. Mimo jiné začaly být v širším měřítku používány některé prvky, které při standardní prezenční výuce obvykle nebyly často využity. Jedná sejako technické či organizační (např. využívání videopřenosů, interakce s žáky v on-line prostředí typu Google Classroom…), tak výukové (např. komentované prezentace, různé aplikace pro kvízy, testování, procvičování atd.). Mezi negativa naopak může patřit ztížená komunikace (např. protože žáci nemají kamery/mikrofon, takže pedagognemázpětnou vazbu formou mimiky ve tvářích žáků apod.).
Cílem práce je realizovat dotazníkové šetření, v rámci kterého budou žáci a pedagogové na 2. stupni ZŠ požádáni o ohodnocení vybraných prvků z hlediska toho, jak moc jim vyhovují, jestli by jejich využíván rádi zachovali i v době po návratu do škola pod.


 
Univerzita Karlova | Informační systém UK