Výběr a strukturace učiva chemie na úrovni středoškolského vzdělávání – prvky 1. a 17. skupiny periodické soustavy prvků
Název práce v češtině:
Výběr a strukturace učiva chemie na úrovni středoškolského vzdělávání – prvky 1. a 17. skupiny periodické soustavy prvků
Název v anglickém jazyce:
Selection and structuring of the chemistry curriculum at the secondary school level – elements of the 1st and 17th group of the periodic table of elements
Klíčová slova:
středoškolské vzdělávání, výuka chemie, vzdělávací obsah, učivo a jeho složky, grafická strukturace učiva, kurikulární dokumenty, učebnice, alkalické kovy, halogeny, deduktivní a induktivní přístup, ohnisková skupina
Klíčová slova anglicky:
secondary education, chemistry teaching, educational content, curriculum and its components, graphic structuring of curriculum, curricular documents, textbooks, alkali metals, halogens, deductive and inductive approach, focus group
Současná výuky chemie na základních a středních školách vychází stále z tradičně pojatého učiva jednotlivých tematických celků, z jejich tradičního obsahu a struktury. Práce si klade za cíl prostudovat současné metody výběru a strukturace učiva, na jejich základě analyzovat učivo vybraných tematických celků z hlediska jeho výběru a strukturace v RVP, vybraných ŠVP a středoškolských učebnicích chemie a navrhnout jiný možný obsah a jiná možná uspořádání tohoto učiva. Součástí práce je pak ověření efektivnosti navrženého obsahu a uspořádání učiva ve školní praxi.