Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Design onboardingu pro kooperativní video hru
Název práce v češtině: Design onboardingu pro kooperativní video hru
Název v anglickém jazyce: Design of onboarding for a cooperative video game
Klíčová slova: Tutoriál|učení|herní zážitek|přístupnost|video hra
Klíčová slova anglicky: Tutorial|video game|onboarding|education|accessibility|game experience
Akademický rok vypsání: 2020/2021
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Řešitel: Mgr. Jan Holan - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.09.2020
Datum zadání: 30.09.2020
Datum potvrzení stud. oddělením: 18.05.2021
Datum a čas obhajoby: 29.06.2021 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:21.05.2021
Datum odevzdání tištěné podoby:21.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 29.06.2021
Oponenti: Mgr. Vojtěch Černý
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je navrhnout a vytvořit pro kooperativní hru Silicomrades tutoriálovou úroveň, která uživatele postupně a přitom podrobně seznámí se světem a herními mechanikami a pomůže jim je ovládnout. Nejprve bude po důkladné rešerši a případové studii vytvořeno několik rozdílných prototypů, které budou v rámci experimentu podrobeny uživatelskému testování, na základě jehož výsledku bude nejlepší úroveň finalizována.
Seznam odborné literatury
White, M. M. (2014). Learn to Play: Designing Tutorials for Video Games. CRC Press.
Schell, J. (2008). The Art of Game Design: A book of lenses. CRC press.
Koster, R. (2013). Theory of fun for game design. " O'Reilly Media, Inc.".
Swink, S. (2008). Game feel: a game designer's guide to virtual sensation. CRC Press.
Csikszentmihalyi, M., & Csikzentmihaly, M. (1990). Flow: The psychology of optimal experience (Vol. 1990). New York: Harper & Row.
Kapp, K. M. (2012). The gamification of learning and instruction: game-based methods and strategies for training and education. John Wiley & Sons.
Hodent, C. (2017). The gamer's brain: How neuroscience and UX can impact video game design. CRC Press.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK