Design onboardingu pro kooperativní video hru
Název práce v češtině: | Design onboardingu pro kooperativní video hru |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Design of onboarding for a cooperative video game |
Klíčová slova: | Tutoriál|učení|herní zážitek|přístupnost|video hra |
Klíčová slova anglicky: | Tutorial|video game|onboarding|education|accessibility|game experience |
Akademický rok vypsání: | 2020/2021 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Řešitel: | Mgr. Jan Holan - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.09.2020 |
Datum zadání: | 30.09.2020 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 18.05.2021 |
Datum a čas obhajoby: | 29.06.2021 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.05.2021 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 21.05.2021 |
Datum proběhlé obhajoby: | 29.06.2021 |
Oponenti: | Mgr. Vojtěch Černý |
Zásady pro vypracování |
Cílem této práce je navrhnout a vytvořit pro kooperativní hru Silicomrades tutoriálovou úroveň, která uživatele postupně a přitom podrobně seznámí se světem a herními mechanikami a pomůže jim je ovládnout. Nejprve bude po důkladné rešerši a případové studii vytvořeno několik rozdílných prototypů, které budou v rámci experimentu podrobeny uživatelskému testování, na základě jehož výsledku bude nejlepší úroveň finalizována. |
Seznam odborné literatury |
White, M. M. (2014). Learn to Play: Designing Tutorials for Video Games. CRC Press.
Schell, J. (2008). The Art of Game Design: A book of lenses. CRC press. Koster, R. (2013). Theory of fun for game design. " O'Reilly Media, Inc.". Swink, S. (2008). Game feel: a game designer's guide to virtual sensation. CRC Press. Csikszentmihalyi, M., & Csikzentmihaly, M. (1990). Flow: The psychology of optimal experience (Vol. 1990). New York: Harper & Row. Kapp, K. M. (2012). The gamification of learning and instruction: game-based methods and strategies for training and education. John Wiley & Sons. Hodent, C. (2017). The gamer's brain: How neuroscience and UX can impact video game design. CRC Press. |