Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza mediálních výstupů politických stran a jejich kandidátů: Volby do Poslanecké sněmovny ČR v roce 2017
Název práce v češtině: Analýza mediálních výstupů politických stran a jejich kandidátů: Volby do Poslanecké sněmovny ČR v roce 2017
Název v anglickém jazyce: Analysis of Media Outcomes of Political Parties and Their Candidates: The Election to Chamber of Deputies in 2017
Akademický rok vypsání: 2019/2020
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra politologie (23-KP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jakub Stauber, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 29.05.2020
Datum zadání: 29.05.2020
Datum a čas obhajoby: 14.06.2021 08:00
Místo konání obhajoby: Pekařská 16, JPEK314, 314, Malá učebna, 3.patro
Datum odevzdání elektronické podoby:04.05.2021
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2021
Oponenti: Mgr. Lukáš Hájek, M.A., Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
DAVIS, Aeron. Political communication: a new introduction for crisis times / Aeron Davis. 2019. ISBN 9781509528998.

EIBL, Otto. Volby do Poslanecké sněmovny v roce 2017 / Otto Eibl, Miloš Gregor a kol. 2019. ISBN 9788021092884.

LEE, Sigelman. The Effects of Negative Political Campaigns: A Meta-Analytic Reassessment. The Journal of Politics[online]. 2007, 69(4), 1176-1209 [cit. 2020-03-25]. DOI: 10.1111/j.1468-2508.2007.00618.x. ISSN 00223816.

LEES-MARSHMENT, Jennifer. Political marketing: principles and applications / Jennifer Lees-Marshment. 2009. ISBN 9780415431293.

MACKOVÁ, Alena a Václav ŠTĚTKA, 2016. Walking the Party Line? The Determinants of Facebook's Adoption and Use by Czech Parliamentarians. Medijske studije / Media Studies [online]. 7(14), 157-175 [cit. 2020-04-27]. ISSN 18479758.

MATUŠKOVÁ, Anna, 2010. Politický marketing a české politické strany: volební kampaně v roce 2006. Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav. ISBN 978-80-210-5169-0.

RUSSELL NEUMAN, W., Lauren GUGGENHEIM, S. MO JANG a Soo Young BAE, 2014. The Dynamics of Public Attention: Agenda-Setting Theory Meets Big Data. Journal of Communication [online]. 64(2), 193-214 [cit. 2020-04-27]. DOI: 10.1111/jcom.12088. ISSN 00219916.

STRÖMBÄCK, Jesper, Monika DJERF-PIERRE a Adam SHEHATA. The Dynamics of Political Interest and News Media Consumption: A Longitudinal Perspective. International Journal of Public Opinion Research [online]. 2013, 25(4), 414-435 [cit. 2020-03-25]. DOI: 10.1093/ijpor/eds018. ISSN 09542892.
Předběžná náplň práce
Zdůvodnění výběru tématu:

Ačkoliv je téma voleb do Poslanecké sněmovny v roce 2017 bylo v médiích velmi dobře pokryté, pro překládanou práci je důležité, že velká část volebních kampaní se oproti předchozím letům uskutečňovala z velké části v online prostředí. Na akademické úrovni se jí pouze Gregor, Eibl (2017). Tato kniha deskriptivně popisuje průběh kampaní a prostředků použitých v rámci kampaně. Účelem mojí práce je analyzovat časovou posloupnost témat použitých v kampani, jejich návaznost, reakce ostatních subjektů a jednotlivců. V rámci práce bych rád posoudil vliv předem vybraných klíčových témat v rámci mediálního prostoru.

Předpokládaný cíl:

Cílem práce bude identifikovat klíčové strany a jednotlivce, kteří nejvíce zaplňovali mediální prostor vlastními tématy a nutili ostatní aktéry pouze reagovat, nikoliv nasazovat vlastní témata. Díky tomu bude možné detailně zmapovat a analyzovat proces agenda setting v průběhu dané volební kampaně a identifikovat jednotlivé kandidáty, kteří tyto témata užívala nejvíce ve svých veřejných vystoupeních. Zejména jaká témata byla použita v kampani jednotlivých stran, tedy rozklíčovat jejich klíčová témata zasazená do kontextu jejich volebního programu. Výstupem práce budou analytické poznatky shrnující dynamiku vývoje mediálního prostoru v rámci politických kampaní do PS v roce 2017 a jejich aplikace na současné poznání v oblasti PR, politické komunikace a online reklamy.

Metodologie práce:

Práce je navrhovaná jako analytická komparativní studie, kdy hlavním zkoumaným faktorem bude přístup stran a jednotlivců k tématům, která se na základě politických vyjádření jeví jako stěžejní pro kampaň ve zkoumaném období před volbami do Poslanecké sněmovny v roce 2017. Hlavním zdrojem poznatků pro analytickou část bude kódování výstupů politických stran a jednotlivců dle témat a jejich následné zařazení na časovou osu. Pomocí takto vytvořeného datasetu bude možné analyzovat jednotlivá vyjádření na konkrétní tematické úrovni, přidělení časového kódu a producenta tohoto sdělení, zdali se jednalo o témata, která v rámci politické kampaně působila harmonizačně, tedy že v jejich otázkách panovala všeobecná shoda, nebo naopak, která rozdělovala jednotlivé politické strany navenek i uvnitř.

Předpokládaná struktura práce:

Součástí mojí práce budou tři části. První část bude věnována teorii politické komunikace v době masmédií a sociálních sítí, kde budu syntetizovat současné poznání v oblasti teorie politické komunikace a také PR s přihlédnutím na užití moderních trendů v oblasti online commercial tools jako je personalizovaný obsah na sociálních sítích a cílená reklama. Druhá část bude bude zaměřena na sběr dat z online dostupných zdrojů, zejména zpravodajských webů (ČTK) a sociálních sítí jednotlivých stran a politických kandidátů za účelem získání, co největšího množství dat, která budu postupně kódovat na základě stanovených parametrů, a to zejména času, tématu, případně politické strany nebo kandidáta, který se k němu vyjadřuje. Poslední část bude věnována hloubkové analýze získaných dat a jejich interpretaci. Dále v tomto oddíle budou popsány trendy volební kampaně, zejména s ohledem na to, kteří jednotlivci a strany na sebe nejvíce reagovali v mediálním prostoru, a která témata od sebe přebírali, popřípadě jaký měli k danému tématu postoj.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK