Ve výběru partnera se kromě principu homogamie (soběpodobnosti) uplatňuje také imprinting-like efekt (podobnost partnera a rodiče opačného pohlaví). Mezi rodiči a partnery i mezi partnery samotnými byla nalezena podobnost v celé řadě charakteristik (např. věk, rysy ve tváři či osobnostní charakteristiky). Předložená práce se zaměří na temperament a jejím cílem bude testovat, jakou roli hraje při výběru partnera homogamie a imprinting-like efekt. Studie se zúčastní 130 respondentů (65 mužů a 65 žen), jejich dlouhodobých partnerů a rodičů opačného pohlaví. Temperament bude měřen dotazníkem EAS (Emotional, Activity and Sociability Temperament Survey) a psychomotorické tempo pomocí jednoduchého behaviorálního testu (respondenti budou tužkou vyklepávat o stůl tempo, které je jim příjemné) nahraného na diktafon. Kromě testování mechanismů výběru partnera (homogamie, imprinting-like efekt) budeme testovat, zda jsou dotazníková data srovnatelná s těmi akustickými (vyklepávané tempo).