Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vývoj hudební publicistiky od roku 1963 po současnost
Název práce v češtině: Vývoj hudební publicistiky od roku 1963 po současnost
Název v anglickém jazyce: The history of music journalism from the year 1963 until now
Klíčová slova: Hudební publicistika, Melodie, Rock & Pop, hudební weby, iReport
Klíčová slova anglicky: Music journalism, magazine Melodie, magazine Rock & Pop, music webs, iReport
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: prof. MgA. David Jan Novotný
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.07.2019
Datum zadání: 18.07.2019
Datum a čas obhajoby: 09.02.2021 00:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:02.01.2021
Datum proběhlé obhajoby: 09.02.2021
Oponenti: Mgr. Pavel Turek, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BEDNÁŘ, Vojtěch. Internetová publicistika. Praha: Grada, 2011. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3452-1.

ČERMÁK, Miloš, OSVALDOVÁ, Barbora a Alice NĚMCOVÁ TEJKALOVÁ, ed. Žurnalistika v informační společnosti - digitalizace a internetizace žurnalistiky: proměny a perspektivy žurnalistiky v epoše digitálních médií aneb nová média teoreticky i prakticky. V Praze: Karolinum, 2009

ČERNÝ, Jiří a Jaroslav RIEDEL. Kritik bez konzervatoře: rozhovor s Jiřím Černým. Třetí vydání. Praha: Galén, [2015]. ISBN 978-80-7492-202-2.

DĚDEK, Honza a Josef VLČEK, VORÁČ, Miloš, ed. Zub času: rozhovor. Praha: Galén, 2012. Olivovníky. ISBN 978-80-7262-883-4.

HALADA, Jan a Barbora OSVALDOVÁ, ed. Slovník žurnalistiky: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova, nakladatelství Karolinum, 2017. ISBN 978-80-246-3752-5.

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
KLUSÁK, Pavel. Co je nového v hudbě. Praha: Nová beseda, 2018. Co je nového. ISBN 978-80-906751-7-9.
KONČELÍK, Jakub, Pavel VEČEŘA a Petr ORSÁG. Dějiny českých médií 20. století. Praha: Portál, 2010.

LINDAUR, Vojtěch. Dotknout se snu. [Praha]: Levné knihy KMa, 2007. ISBN 978-80-7309-420-1.

SEDLÁKOVÁ, Renáta. 2014. Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada Publishing.

SOURIAU, Étienne. Encyklopedie estetiky. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN isbn80-85605-18-x.

STRAUSS, Anselm a Juliet CORBINOVÁ. Základy kvalitativního výzkumu: postupy a techniky metody zakotvené teorie. Brno: Sdružení Podané ruce, 1999. SCAN. ISBN 80- 85834-60-x.

TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, ISBN 978-80-7367-683-4.


Předběžná náplň práce
Diplomová práce zkoumá vývoj tuzemské hudební publicistiky od roku 1963 po současnost ve třech zlomových obdobích. První období začíná rokem 1963, kdy začal v ČSSR vycházet první odborný hudební měsíčník Melodie věnující se populární hudbě. Druhé zlomové období jsou již porevoluční 90. roky, kdy vznikla celá řada nových periodik věnujících se populární hudbě v čele s magazínem Rock & Pop. Třetí zlomové období po roce 2000 je pak charakterizováno příchodem online hudební žurnalistiky, která začíná postupně dominovat nad klasickými médii. V teoretické části práce je zevrubně popsán historický vývoj ve všech třech zmíněných obdobích a v závěru se věnuje zejména online hudební žurnalistice jakožto novému významnému útvaru 21. století, který zásadně změnil i práci hudebních publicistů a umožnil vznik populárních hudebních webů. V analytické části jsou pak pro každé období zvoleni významní hudební publicisté, jejichž práce je s daným obdobím úzce svázána a se kterými jsem provedla dané rozhovory. Výzkumná metoda práce je kvalitativní výzkum provedený formou polostrukturovaných rozhovorů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Diploma thesis examines the development of domestic music journalism from the year 1963 to the present in three crucial periods. The first period starts by the year 1963 because at this time the first professional music magazine Melodie in the Czechoslovak socialism republic developed. The second period that I study in my thesis was the 1990s, right after the Velvet Revolution, when many new music magazines were established, led by the magazine Rock & Pop. The third period I study in my thesis are the times after the year 2000 which are characterized by the of online music journalism and by diminishing role of printed music magazines. In the theoretical part, I briefly describe every period by key historical characteristics and I also describe theirs dominant music magazines. In the last section, where I focus on the present time and the world of Internet, I focus also on the online music journalism as a new crucial field of the 21 century which fundamentally changed the work of music journalists. In the analytical part, I choose crucial music journalists for each period whose work is linked to the period, and with whom I conducted the interviews. The research method is qualitative research conducted in the form of semi-structured interview.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK