Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Evoluce umělé inteligence pro tahovou strategickou hru
Název práce v češtině: Evoluce umělé inteligence pro tahovou strategickou hru
Název v anglickém jazyce: Evolution of artificial intelligence for turn-based strategy game
Klíčová slova: tahová strategická hra, umělá inteligence, evoluční algoritmus
Klíčová slova anglicky: turn-based strategy game, artificial intelligence, evolutionary algorithm
Akademický rok vypsání: 2018/2019
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: RNDr. Tomáš Holan, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 24.06.2019
Datum zadání: 27.06.2019
Datum potvrzení stud. oddělením: 01.07.2019
Datum a čas obhajoby: 13.02.2020 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:06.01.2020
Datum odevzdání tištěné podoby:06.01.2020
Datum proběhlé obhajoby: 13.02.2020
Oponenti: RNDr. Martin Pergel, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvoření prostředí pro vývoj umělé inteligence pro zjednodušenou adaptaci tahové strategické hry Advance Wars a využití této platformy pro vytvoření počítačového agenta schopného kompetentní hry.
Výstupem práce bude za prvé implementace herního enginu, grafického klienta a podpůrných nástrojů pro vývoj AI, za druhé experimentování s technikami herní umělé inteligence se zaměřením na evoluční algoritmy.
Součástí textu práce bude také diskuse výzev, které zkoumaný typ her a jejich konkrétní pravidla představují pro vývoj AI a rešerše řešení těchto výzev v odborné literatuře.
Seznam odborné literatury
1. YANNAKAKIS, G. N., TOGELIUS, Julian. Artificial Intelligence and Games. Springer, 2018.
2. RUSSELL, S., NORVIG, P. Artificial Intelligence. A Modern Approach. Pearson, 2009.
3. BANZHAF, W. et al. Genetic Programming. An introduction. Morgan Kaufmann, 1998.
4. BERGSMA, M., SPRONCK, P. Adaptive Spatial Reasoning for Turn-based Strategy Games. AAAI, 2008.
5. ROBERTSON, G., WATSON, I. A Review of Real-Time Strategy Game AI. AAAI, 2014.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK