Evoluce umělé inteligence pro tahovou strategickou hru
Název práce v češtině: | Evoluce umělé inteligence pro tahovou strategickou hru |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Evolution of artificial intelligence for turn-based strategy game |
Klíčová slova: | tahová strategická hra, umělá inteligence, evoluční algoritmus |
Klíčová slova anglicky: | turn-based strategy game, artificial intelligence, evolutionary algorithm |
Akademický rok vypsání: | 2018/2019 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Tomáš Holan, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 24.06.2019 |
Datum zadání: | 27.06.2019 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 01.07.2019 |
Datum a čas obhajoby: | 13.02.2020 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 06.01.2020 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 06.01.2020 |
Datum proběhlé obhajoby: | 13.02.2020 |
Oponenti: | RNDr. Martin Pergel, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem práce je vytvoření prostředí pro vývoj umělé inteligence pro zjednodušenou adaptaci tahové strategické hry Advance Wars a využití této platformy pro vytvoření počítačového agenta schopného kompetentní hry.
Výstupem práce bude za prvé implementace herního enginu, grafického klienta a podpůrných nástrojů pro vývoj AI, za druhé experimentování s technikami herní umělé inteligence se zaměřením na evoluční algoritmy. Součástí textu práce bude také diskuse výzev, které zkoumaný typ her a jejich konkrétní pravidla představují pro vývoj AI a rešerše řešení těchto výzev v odborné literatuře. |
Seznam odborné literatury |
1. YANNAKAKIS, G. N., TOGELIUS, Julian. Artificial Intelligence and Games. Springer, 2018.
2. RUSSELL, S., NORVIG, P. Artificial Intelligence. A Modern Approach. Pearson, 2009. 3. BANZHAF, W. et al. Genetic Programming. An introduction. Morgan Kaufmann, 1998. 4. BERGSMA, M., SPRONCK, P. Adaptive Spatial Reasoning for Turn-based Strategy Games. AAAI, 2008. 5. ROBERTSON, G., WATSON, I. A Review of Real-Time Strategy Game AI. AAAI, 2014. |