Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální obraz učňovského školství
Název práce v češtině: Mediální obraz učňovského školství
Název v anglickém jazyce: Media Image of Apprentice Education
Klíčová slova: Mediální obraz, masová média, mediální analýza, vzdělávání, učňovské vzdělávání, učiliště, mediální agenda, analýza rámců, rámování, newton media, kvalitativní výzkum, kvalitativní analýza
Klíčová slova anglicky: media image, mass media, media analysis, education, apprentice Education, vocational school, apprentice, media agenda, frame analysis, framing, newton media, qualitative research, qualitative analysis
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra veřejné a sociální politiky (23-KVSP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Magdalena Mouralová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 27.11.2018
Datum zadání: 27.11.2018
Datum a čas obhajoby: 24.09.2020 09:00
Místo konání obhajoby: Pekařská 16, JPEK212, 212, Malá učebna, 2.patro
Datum odevzdání elektronické podoby:01.08.2020
Datum proběhlé obhajoby: 24.09.2020
Oponenti: Mgr. Karel Gargulák
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
Entman, R. M. (1993). Framing: Toward Clarificationof a Fractured Paradigm. Journal of Communication. Vol. 43, no. 4, s. 51-58. ISSN 0021-9916.

Goffmann, E. (1974). Frame Analysis: An Essay on the Organization of Experience. New York: Harper & Row. 600 s. ISBN 978-0-06-090372-5

Kitzinger, Jenny. Frame and Frame Analysis. In DEVEREUX, Eoin. Media studies: Key issues and debates. London : Sage Publications Ltd., 2007. p. 134-159. ISBN 978-1-4129-2983-7.

Laws, D. – M. Rein. 2003. Reframing practice. In Hajer, M. A. – Wagenaar, H. Deliberative Policy Analysis: Understanding Governance in the Network Society. Cambridge: Cambridge University Press

McCOMBS, M. (2009). Agenda setting: nastolování agendy – masová média a veřejné mínění. Praha: Portál. 251 s. ISBN 978-80-7367-591-2.

Semetko, H. A.- Valkenburg, P. M. 2000. Framing European Politics: A Content Analysis of Press and Television News. Journal of Communication, vol. 50, no. 1.

Tankard, J. W.: The Empirical Approach to the Study of Media Framing. In REESE, Stephen D.; GANDY, Oscar H.; GRANT, August E. Framing Public Life : Perspectives on Media and Our Understanding of the Social World. Mahwah : Lawrence Erlbaum Associates 2001. p. 96-106. ISBN 0-8058-3653-5.
Předběžná náplň práce
Cílem mé bakalářské práce je přiblížit mediální obraz učňovského vzdělávání mezi lety 2005 až 2018. V práci budu rozebírat to, jak se v předem vybraných tiskovinách psalo o vzdělávání na odborných učilištích během dané doby. Nejprve vyhledám a utřídím články, které se týkají učňovského vzdělávání. Posléze budu analyzovat, jak je vzdělávání učňů v daných médiích prezentováno. Nejenže určím četnost novinových článků v jednotlivých měsících a letech, pomocí rámcové analýzy budu schopen články kvalitativně rozebrat, určit jejich kontext, souvislosti, vyznění aj. Mimo jiné budu po dokončení analýzy hledat příčinné souvislosti toho, jak moc a jakým způsobem se o tématu v médiích hovořilo, například vliv politických rozhodnutí na mediální agendu apod.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of my bachelor thesis is to describe the media image of the apprentice education in Czech Republic between years 2005 and 2018. I will describe what was contained in newspaper articles related to the topic in chosen years. First of all I will look up and sort out related articles. Then I will analyse how the apprentice education is presented in major newspaper media. I will describe not only the frequency of articles in individual months and years but i will also use frame analysis and therefore I will be able to qualitatively examine the content of the media image. I will find out context, coherence, impression and results of those articles. Not to mention after completion of the analysis I will search what were the causes of frequency of the articles, why the articles had different contents in different periods and so on.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK