Současné metody realistického zobrazování používají pro ztvárnění viditelných struktur na povrchu objektů modulaci normálového vektoru pomocí tzv. normálových map. Avšak v případě lesklých povrchů s velmi detailními strukturami, jako je např. poškrábání povrchu, současné metody, založené na stochastickém vzorkovaní, selhávají. Cílem práce je prozkoumat, implementovat a porovnat některé pokročilé metody navržené specificky pro efektivní zobrazování jemných struktur a detailů. Součástí práce je zároveň implementace software pro realistické zobrazování na bázi sledování cest, který poslouží jako prostředí pro testovaní těchto metod.
Seznam odborné literatury
Ling-Qi Yan, Miloš Hašan, Steve Marschner, and Ravi Ramamoorthi. 2016. Position-normal distributions for efficient rendering of specular microstructure. ACM Trans. Graph. 35, 4, Article 56 (July 2016), 9 pages. DOI: https://doi.org/10.1145/2897824.2925915
A. S. Kaplanyan, S. Hill, A. Patney, and A. Lefohn. 2016. Filtering distributions of normals for shading antialiasing. In Proceedings of High Performance Graphics (HPG '16). Eurographics Association, Aire-la-Ville, Switzerland, Switzerland, 151-162. DOI: http://dx.doi.org/10.2312/hpg.20161201