Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Internetová televize Stream: alternativa a konkurence klasických televizí (specifika Pořadu Luďka Staňka a jeho analýza)
Název práce v češtině: Internetová televize Stream: alternativa a konkurence klasických televizí (specifika Pořadu Luďka Staňka a jeho analýza)
Název v anglickém jazyce: Internet TV Stream: Alternative and Competition of Classical Televisions (Specifics of Show of Luděk Staněk and its Analysis)
Klíčová slova: Internetová televize, klasická televize, televize, novináři, pořad, Luděk Staněk, Pořad Luďka Staňka, moderátor, kultura, politika, komentář, publicista, rozhovor, analýza, sémiotická analýza, sémiotika
Klíčová slova anglicky: Internet television, classical television, television, journalists, show, Luděk Staněk, Show of Luděk Staněk, moderator, culture, politics, comment, publicist, interview, analysis, semiotic analysis, semiotics
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: prof. MgA. David Jan Novotný
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 16.02.2018
Datum zadání: 16.02.2018
Datum a čas obhajoby: 20.06.2019 09:00
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H108, Hollar - místn. č. 108
Datum odevzdání elektronické podoby:07.05.2019
Datum proběhlé obhajoby: 20.06.2019
Oponenti: Mgr. Veronika Macková, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
AJAYE, Frankly. Comic Insights: The Art of Stand-up Comedy. Los Angeles: Silman-James, 2002, s. 17. ISBN 978-1879505544.
AUERBACH, Loren. Mytologie: bohové, hrdinové, mýty. Editor Arthur Cotterell. Praha: Slovart, 2007. ISBN 978-80-7209-778-4.
BARTHES, Roland. Mytologie. 2. vyd. v českém jazyce. Praha: Dokořán, 2004. ISBN 978-80-7363-359-2.
BARTHES, Roland. Nulový stupeň rukopisu: Základy sémiologie. Praha: Československý spisovatel, 1967. ISBN 978-80-7363-359-2.
BAUDRILLARD, Jean Baudrillard: From marxism to postmodernism and beyond. Cambridge: Polity, 1991. ISBN 0-7456-05621.
BEDNÁŘ, Petr. Personalizovaná reklama v ohrožení. [online]. [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: http://strategie.e15.cz/zpravy/personalizovana-reklama-vohrozeni-440975.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Internetová publicistika. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3452-1.
BONEY, Jo. Extreme Exposure: An Anthology of Solo Performance Texts from the Twentieth Century. New York: Theatre Communications Group, 2000. ISBN 978-1559361552.
BOURDIEU, Pierre. O televizi, Brno: Doplněk, 2002. ISBN 80-7239-122-4.
BRUUN, Hanne. The Changing Production Culture of Television Satire. In: Nordic Journal of Media Studies, 10, 2012, s. 41–57.
BURGESS, Jean a Joshua GREEN. The Entrepreneurial Vlogger: Participatory Culture Beyond the Professional-Amateur Divide, In: SNICKARS, P., a P. VONDERAU (eds.). The YouTube Reader. Stockholm: National Library of Sweden, 2009, s. 89–108. ISBN 978-9188468116.
BURTON, Graeme a Jan JIRÁK. Úvod do studia médií. Brno: Barrister & Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6.
COOL, K., M. SEITZ, J. MESTRITS. YouTube, Google, and the Rise of Internet Video. Londýn: Sage Publications, 2017. ISBN 9781473991439.
ČERNÝ, Jiří a Jan HOLEŠ. Sémiotika. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-832-5.
DAY, Malcolm. 100 postav klasické mytologie: Seznamte se s fascinující historií řeckých a římských bohů. Praha: Metafora, 2008. ISBN 978-80-7359139-7.
DEVITO, Joseph A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-988-8.
DE JONG, A., D. M. HIGGINGS, H. VAN DRIEL. Towards a New Business History. In: Business History. 57, 2015, č. 1, s. 5–29.
DINUCCI, Darcy. Fragmented Future [online]. 1999 [cit. 2019-03-21]. Dostupné z: http://www.cdinucci.com/Darcy2/articles/Print/Printarticle7.html.
DOUBLE, Oliver. Getting the jokes. Londýn: Methuen Drama, 2005. ISBN 9781408174609.
DRAHOŠOVÁ, Lucie. Sémiotická analýza reklamní kampaně „Nemyslíš, zaplatíš!“. Olomouc, 2012. Diplomová práce. Univerzita Palackého, Filozofická fakulta, Katedra žurnalistiky.
ECO, Umberto. Mysl a smysl. Praha: Moraviapress, 2000. ISBN 80-86181-36-7.
ECO, Umberto. Teorie sémiotiky. Praha: Argo, 2009. ISBN 978-80-257-0157-7.
GÁLIK, Stanislav. Psychologie přesvědčování. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4247-2.
HALL, Stuart. Kódování/Dekódování. In: Teorie vědy XIV/2005, s. 41–58. ISSN 1210-0250.
HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Velký psychologický slovník. Vyd. 4., V Portálu 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-686-5.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-7367-485-4.
HAVENS, Timothy. Towards a Structuration Theory of Media Intermediaries. In: D. JOHNSON, D. KOMPARE, A. SANTO (eds.). Making Media Work: Cultures of Management in the Entertainment Industries. New York: New York University Press, 2014, s. 39–63. ISBN 978-0-8147-6099-4.
HOLUBOVÁ, Václava. Bavič, bavitel, bavent. In: Naše řeč. [online]. [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=7452.
CHANDLER, Daniel. Semiotics for Beginners [online]. 2001. [cit. 2014-01-02]. Dostupné z www: <http://www.aber.ac.uk/media/Documents/S4B/semiotic.html>.
CHRISTAN, Aymar Jean. Indie TV: Innovation in Series Development. In: J. BENNETT, N. STRANGE (eds.). Media Independence: working with freedom or working for free? New York: Routledge, 2014, s. 159–181. ISBN 978-1138023482.
CHRISTIAN, Aymar Jean. Web TV Networks Challenge Linear Business Models. In: Carsey-Wolf Center, Media Industries Project [online]. 2015. [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: http://www.carseywolf.ucsb.edu/mip/article/web-tv-networks-challenge- linear-business-models.
CHRISTIAN, Aymar Jean. The Web as Television Reimagined? Online Networks and the Pursuit of Legacy Media [online]. 2012. [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: http://jci.sagepub.com/content/36/4/340.
CHRISTIAN, Aymar Jean. Web TV Networks Challenge Linear Business Models [online]. 2015. [cit. 2019-02-14]. Dostupné z: http://www.carseywolf.ucsb.edu/mip/article/web-tv-networks-challenge-linear-business-models.
JENNER, Mareike. Is this TVIV? On Netflix, TVIII and binge-watching [online]. 2014 [cit. 2019-03-25]. Dostupné z: https://www.researchgate.net/publication/274056599_Is_this_TVIV_On_Netflix_TVIII_and_binge-watching.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost: Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. 2. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN 9788073672874.
JIRÁK, Jan, Otakar ŠOLTYS a Jiří NEKVAPIL. Jazyk ve společenském kontextu: Základy jazykovědy pro studenty sociálních věd. 2. dopl. vyd. Praha: Karolinum, 1996. ISBN 80-7184-210-9.
JOHNSON, Derek. From Network to Netflix. A Guide to Changing Channels. Milton: Routledge, 2018. ISBN: 978-1138998490.
JORNÍČKOVÁ, Lenka. Začátky české stand-up comedy Na stojáka (Česká stand-up comedy Na stojáka v kontextu původního žánru). Olomouc, 2010. Bakalářská práce. Univerzita Palackého, Filozofická fakulta, Katedra divadelních, filmových a mediálních studií.
JURDA, Luděk. Digitální televizní vysílání. Olomouc, 2013. Bakalářská práce. Univerzita Palackého, Pedagogická fakulta, Katedra technické a informační výchovy.
JURGENSON, Nathan a George RITZER. Production, Consumption, Prosumption: The Nature of Capitalism in the Age of the Digital „prosumer“ [online]. 2010 [cit. 2019-03-21]. Dostupné z: http://www.facoltaspes.unimi.it/files/_ITA_/COM/Production_Consumption_Prosumption_-_COM.pdf.
JUST, Vladimír. Proměny malých scén. Praha: Mladá fronta, 1984. ISBN 23-031-84.
KAZDA, Jaromír, KOTEK, Josef. Smích Červené sedmy. Praha: Československý spisovatel, 1981. ISBN 22-107-81.
KLEIN, Thomas. Web Series – Between Commercial and Non-Profit Seriality. In: HARTWIG M., KEITEL, E., SÜS, G (eds.), Media Economies. Perspectives on American Cultural Practices. Trier: WVT Wissenschaftlicher Verlag Trier, 2014, s. 3–14. ISBN: ISBN 978-3-86821-574-8.
KRAUS, Jiří. Jazyk v proměnách komunikačních médií. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1578-3.
KRAUS, Jiří a Věra PETRÁČKOVÁ. Akademický slovník cizích slov, Praha: Academia, 1997. ISBN 80-200-0607-9.
KUTILOVÁ, Lucie. Sémiotická analýza kampaně „chodicilide.cz“. Praha, 2014. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra elektronické kultury a sémiotiky.
LANGE, Patricia G. Videos of Affinity on YouTube. In: SNICKARS, P. a P. VONDERAU (eds.). The YouTube Reader. Stockholm: National Library of Sweden, 2009. ISBN 978-9188468116.
LOBATO, Ramon. A Sideways View of the Film Economy. In: An Age of Digital Piracy. European Journal of Media Studies [online]. [cit. 2019-03-26]. Dostupné z: http://www.necsus-ejms.org/a-sideways-view-of-the-film-economy-in-an-age-of-digital-piracy-by-ramon-lobato#_edn1.
LOBATO, Ramon a Julian THOMAS. The Informal Media Economy. Cambridge: Polity Press, 2015. ISBN 978-0745670324.
LOTZ, Amanda D. The Paradigmatic Evolution of U.S. Television and the Emergence of Internet-Distributed Television [online]. 2016. [cit. 2019-03-25]. Dostupné z: https://app.dimensions.ai/details/publication/pub.1073642557?and_facet_journal=jour.1137569#readcube-epdf. ISSN 16978293.
LÜSCHER, Max. Čtyřbarevný člověk. Praha: Železný, 1997. ISBN 80-237-3491-1.
MALÁ, Zuzana. Sémiotická analýza vybraných reklam na kosmetické produkty. Praha, 2014. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Institut komunikačních studií a žurnalistiky.
MARTIN, René a Sandrine AUGUSTA-BOULAROT. Slovník řecko-římské mytologie a kultury. 1. vyd. Překlad Věra Hrubanová. Praha: EWA, 1993. ISBN 80-857-6402-4.
MILLS, Brett. The Sitcom. Edinburgh: Edinburgh University Press Ltd., 2009. ISBN 978-0748637522.
OSVALDOVÁ, Barbora a kol. Zpravodajství v médiích. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 978-80-246-1899-9.
OULOVÁ, Soňa. Proměna televizní estrády v českých zemích. Praha, 2014. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií.
PALEK, Bohumil. Sémiotika. Praha: Karolinum. 1997. ISBN 80-7184-356-3.
PAVLOVSKÝ, Petr a kol. Základní pojmy divadla. Teatrologický slovník. Praha: Libri, 2004. ISBN 80-7277-194-9.
PEIRCE, Charles Sanders. Lingvistické čítanky. I: Sémiotika. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1972.
POSTER, Mark. The Mode of information: postctructuralism and social context. Chicago: Polity, 1990. ISBN 0-226-67596-3.
PRAVDOVÁ, Markéta. K povaze reklamního diskurzu. In: Naše řeč [online]. [cit. 2014-09-02]. Dostupné z: http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=7690.
ROZEHNAL, Aleš. Mediální zákony–komentář. Praha: ASPI, 2008. ISBN 80-7357-304-0.
SANKEY, Jay. The Zen and the Art od Stand-up Comedy. Londýn: Routledge, 1988. ISBN 9781136555565.
SAUSSURE, Ferdinand de, Charles BALLY, Albert RIEDLINGER a Albert SECHEHAYE. Kurz obecné lingvistiky. 2. vyd. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0560-9.
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Romové na fotografii – sémiotická analýza. In: Média a realita. Sborník prací Katedry mediálních studií a žurnalistiky FSS. Brno: Masarykova Univerzita, 2002. ISBN 80-210-3083-6.
SCHULZ, Winfried a kol. Analýza obsahů mediálních sdělení. Praha: Karolinum, 2004. ISBN 80-246-0827-8.
SNICKARS, Pelle, VONDERAU, Patrick, (eds.). The YouTube Reader. Stockholm: National Library of Sweden, 2009.
SLOUKOVÁ, Danica. Metodologie-paradigmata [online]. [cit. 2019-02-14] Dostupné z: http://www.gsgpraha.cz/~sloukova/.
ŠÍP, Karel. Skopičiny mýho života. Praha: Eminent, 2001, s. 162. ISBN 80-7281-082-0.
ŠPRINGEROVÁ, Tereza. Televizní vysílání po internetu. Praha, 2014. Bakalářská práce. Bankovní institut vysoká škola Praha, Katedra práva, Právní administrativa v podnikatelské sféře.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-683-4.
TRYON, Chuck. On-demand Culture: Digital Delivery and The Future of Movies. New Brunswick, New Jersey, and London: Rutgers University Press, 2013. ISBN 978-0813561097.
VAŠÍČKOVÁ, Dorota. Stream.cz a jeho seriálová tvorba. Praha, 2017. Bakalářská práce. Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra Filmových studií.
VYBÍRAL, Zbyněk. Psychologie lidské komunikace. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-291-2.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4005-8.
WALKER, A. Nancy. What's so funny? Humor in American culture. Wilmington: Scholary resources, 1998. ISBN 978-0842026888.
WILLIS, Roy. Mytologie světa: Ilustrovaný průvodce. 1. české vyd. Editor Roy Willis. Překlad Jovana Dědovská. Praha: Slovart, 1997. ISBN 80-7209034-8.
WUNSCHOVÁ PUJMANOVÁ, Alexandra a kol. Audiovizuální zákon s komentářem. Praha: Linde Praha a.s., 2012. ISBN 978-80-7201-879-6.
Předběžná náplň práce
Tématem diplomové práce bude internetová televize Stream. V práci bude popsáno, jak internetová televize funguje a jak se její fungování liší od klasické televize, jakou má daná televize historii a sledovanost. Dále v práci bude sémiotický rozbor jednoho z pořadů televize Stream, a sice Pořadu Luďka Staňka. O internetových televizích pojednávají například publikace Internetová publicistika (Vojtěch Bednář, 2011) a Zpravodajství v médiích (Barbora Osvaldová a kolektiv, 2011).
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In the theoretical part of the thesis, we explaine terms of online TV broadcasting, audiovisual services on demand and prosumer activities. We also describe legal issues affiliated with audiovisual services on demand and dealt with online advertising, self-regulatory authorities, the obligations of the providers of the audiovisual services on demand, and with the online TV evolution. The chapter Stream.cz focuses on the evolution, dramaturgy, program offer and professionalization of the amateur production. In the practical part of the thesis, we describe the semiotics with its marks, divisions and typology. We also introduce how denotation, connotation, myth and semiotic analysis work. As the semiotic analysis of Luděk Staněk's show requires deeper awareness of the stand-up comedy, we dedicate the following part of the thesis to the history of comedian performance in the Czech republic, including cabaret revues and variety shows. Furthermore, we conducted an analysis Luděk Staněk's show. We also add the interview with Luděk Staněk. This thesis surveys contemporary public affairs, media scene as well as the history of Stream.cz channel
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK