General Game Playing and Deepstack
Název práce v češtině: | Hraní her a Deepstack |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | General Game Playing and Deepstack |
Klíčová slova: | obecné hraní her, hry s neúplnou informací, counterfactual regret minimization, continual resolving |
Klíčová slova anglicky: | general game playing, imperfect information games, counterfactual regret minimization, continual resolving |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 13.11.2017 |
Datum zadání: | 13.11.2017 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.11.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 16.09.2019 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.07.2019 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 17.07.2019 |
Datum proběhlé obhajoby: | 16.09.2019 |
Oponenti: | Mgr. Vladan Majerech, Dr. |
Zásady pro vypracování |
The aim of this work is to apply ideas of Deepstack algorithm in the area of general game playing – specifically to two-player sequential zero-sum games with imperfect information and perfect recall – and evaluate how well it performs on games of various parameters.
The result will be an artificial agent, which accepts game description in GDL-II format, but it will be able to play only a certain subset of all games that can be defined by GDL-II. |
Seznam odborné literatury |
Moravčík, Matej, et al. "Deepstack: Expert-level artificial intelligence in no-limit poker." arXiv preprint arXiv:1701.01724(2017).
Thielscher, M. (2010, July). A General Game Description Language for Incomplete Information Games. In AAAI (Vol. 10, pp. 994-999). Schaeffer, M. S. N. S. J. (2009). Comparing UCT versus CFR in simultaneous games. Koriche, F., Lagrue, S., Piette, É., & Tabary, S. Stochastic Constraint Programming for General Game Playing with Imperfect Information. In The IJCAI-16 Workshop on General Game Playing (p. 39). Schofield, M. J., Cerexhe, T. J., & Thielscher, M. (2012, July). HyperPlay: A Solution to General Game Playing with Imperfect Information. In AAAI. |