Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Umělá inteligence pro hru Spelunky
Název práce v češtině: Umělá inteligence pro hru Spelunky
Název v anglickém jazyce: Artificial Intelligence for Spelunky Computer Game
Klíčová slova: umělá inteligence, plánování, GOAP, Spelunky
Klíčová slova anglicky: artificial intelligence, planning, GOAP, Spelunky
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.10.2017
Datum zadání: 30.10.2017
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.11.2017
Datum a čas obhajoby: 06.09.2018 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:20.07.2018
Datum odevzdání tištěné podoby:20.07.2018
Datum proběhlé obhajoby: 06.09.2018
Oponenti: Mgr. Pavel Ježek, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem této práce je vytvořit framework na programování botů pro hru Spelunky, což je plošinová hra s cílem provést agenta bludištěm.
Framework hry bude obsahovat pomocné metody pro pohyby agenta, používání nástrojů a kontrolu stavu okolí vzhledem k jeho dynamickým změnám. Nad tímto framewrokem bude dále GOAP plánovač, který umožní ovládání agenta pomocí plnění cílů.
Celý framework i plánovač bude vytvořen v C++ jako nadstavba nad základním projektem Spelunk bot interface. Tento projekt se pak bude do instance hry zavádět přes .dll knihovnu připojenou v programu Game maker.
Seznam odborné literatury
Orkin, J. (2006, March). Three states and a plan: the AI of FEAR. In Game Developers Conference (Vol. 2006, p. 4).
Scales, D., Thompson, T., Rowe, J., Tatum, J. (2015) SpelunkBots-Getting started Tutorial. (2015). Available from: http://www.spelunkbots.com/wp-content/uploads/2015/02/SpelunkBots-API-A-Getting-Started-Tutorial.pdf
Baghdadi, W., Eddin, F. S., Al-Omari, R., Alhalawani, Z., Shaker, M., & Shaker, N. (2015, April). A procedural method for automatic generation of spelunky levels. In European Conference on the Applications of Evolutionary Computation (pp. 305-317). Springer, Cham.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK