Umělá inteligence pro hru Spelunky
Název práce v češtině: | Umělá inteligence pro hru Spelunky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial Intelligence for Spelunky Computer Game |
Klíčová slova: | umělá inteligence, plánování, GOAP, Spelunky |
Klíčová slova anglicky: | artificial intelligence, planning, GOAP, Spelunky |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.10.2017 |
Datum zadání: | 30.10.2017 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.11.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.07.2018 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 20.07.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2018 |
Oponenti: | Mgr. Pavel Ježek, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Cílem této práce je vytvořit framework na programování botů pro hru Spelunky, což je plošinová hra s cílem provést agenta bludištěm.
Framework hry bude obsahovat pomocné metody pro pohyby agenta, používání nástrojů a kontrolu stavu okolí vzhledem k jeho dynamickým změnám. Nad tímto framewrokem bude dále GOAP plánovač, který umožní ovládání agenta pomocí plnění cílů. Celý framework i plánovač bude vytvořen v C++ jako nadstavba nad základním projektem Spelunk bot interface. Tento projekt se pak bude do instance hry zavádět přes .dll knihovnu připojenou v programu Game maker. |
Seznam odborné literatury |
Orkin, J. (2006, March). Three states and a plan: the AI of FEAR. In Game Developers Conference (Vol. 2006, p. 4).
Scales, D., Thompson, T., Rowe, J., Tatum, J. (2015) SpelunkBots-Getting started Tutorial. (2015). Available from: http://www.spelunkbots.com/wp-content/uploads/2015/02/SpelunkBots-API-A-Getting-Started-Tutorial.pdf Baghdadi, W., Eddin, F. S., Al-Omari, R., Alhalawani, Z., Shaker, M., & Shaker, N. (2015, April). A procedural method for automatic generation of spelunky levels. In European Conference on the Applications of Evolutionary Computation (pp. 305-317). Springer, Cham. |