Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Umělá inteligence pro hru Risk
Název práce v češtině: Umělá inteligence pro hru Risk
Název v anglickém jazyce: Artificial Intelligence for the Risk Game
Klíčová slova: deskové hry, umělá inteligence, Risk
Klíčová slova anglicky: board games, artificial intelligence, Risk
Akademický rok vypsání: 2017/2018
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML)
Vedoucí / školitel: Mgr. Martin Pilát, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 22.09.2017
Datum zadání: 22.09.2017
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.10.2017
Datum a čas obhajoby: 22.06.2018 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:15.05.2018
Datum odevzdání tištěné podoby:18.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2018
Oponenti: Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Risk je strategická tahová desková hra pro dva až šest hráčů, kde jednotliví hráči ovládají armády s cílem ovladnout území nepřítele. Výsledky soubojů jsou založeny na hodech kostkou, hra tedy obsahuje i prvky náhody.

Student nastuduje dostupnou literaturu o umělé inteligenci a zpětnovazebním učení. Ve své práce implementuje hru podobnou Risku a následně pro ni navrhne několik (cca 3) typů umělé inteligence, které porovná mezi sebou.
Seznam odborné literatury
[1] Stefan J. Johansson and Fredrik Olsson. "Using multi-agent system technologies in RISK bots." Proceedings of the Second Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment Conference,(AIIDE). 2006.
[2] Stuart Russell, Peter Norvig, and Artificial Intelligence. "A modern approach." Artificial Intelligence. Prentice-Hall. 1995.
[3] Zbigniew Michalewicz and David B. Fogel. "How to solve it: modern heuristics." Springer Science & Business Media, 2013.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK