Umělá inteligence pro hru Risk
Název práce v češtině: | Umělá inteligence pro hru Risk |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Artificial Intelligence for the Risk Game |
Klíčová slova: | deskové hry, umělá inteligence, Risk |
Klíčová slova anglicky: | board games, artificial intelligence, Risk |
Akademický rok vypsání: | 2017/2018 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martin Pilát, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 22.09.2017 |
Datum zadání: | 22.09.2017 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 03.10.2017 |
Datum a čas obhajoby: | 22.06.2018 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 15.05.2018 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 18.05.2018 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.06.2018 |
Oponenti: | Mgr. Jakub Gemrot, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Risk je strategická tahová desková hra pro dva až šest hráčů, kde jednotliví hráči ovládají armády s cílem ovladnout území nepřítele. Výsledky soubojů jsou založeny na hodech kostkou, hra tedy obsahuje i prvky náhody.
Student nastuduje dostupnou literaturu o umělé inteligenci a zpětnovazebním učení. Ve své práce implementuje hru podobnou Risku a následně pro ni navrhne několik (cca 3) typů umělé inteligence, které porovná mezi sebou. |
Seznam odborné literatury |
[1] Stefan J. Johansson and Fredrik Olsson. "Using multi-agent system technologies in RISK bots." Proceedings of the Second Artificial Intelligence and Interactive Digital Entertainment Conference,(AIIDE). 2006.
[2] Stuart Russell, Peter Norvig, and Artificial Intelligence. "A modern approach." Artificial Intelligence. Prentice-Hall. 1995. [3] Zbigniew Michalewicz and David B. Fogel. "How to solve it: modern heuristics." Springer Science & Business Media, 2013. |