Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Adaptace televizních formátů: Britská panelová show v českém prostředí
Název práce v češtině: Adaptace televizních formátů: Britská panelová show v českém prostředí
Název v anglickém jazyce: Television Format Adaptation: British Panel Show in Czech Enviroment
Klíčová slova: Televizní formáty, panelová show, adaptace, televizní zábava, globalizace, lokalizace
Klíčová slova anglicky: TV formats, panel show, adaptation, TV entertainment, globalization, localisation
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.08.2017
Datum zadání: 14.08.2017
Datum a čas obhajoby: 26.06.2018 08:30
Místo konání obhajoby: Hollar - Smetanovo nábřeží 6,Praha 1, H012, 12, Hollar - místn. č. 012
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2018
Oponenti: prof. MgA. Martin Štoll, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
GIDDENS, Anthony 2000. Unikající svět: jak globalizace mění náš život. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství. sv. 4. ISBN 8085850915
HOSKINS, Colin. 1997. Global Television and Film: An Introduction to the Economics of the Business. 176 s. Oxford: Oxford Universtity Press. ISBN 0198711476
CHALABY, Jean K. 2011. The making of an entertainment revolution: How the TV format trade became a global industry. European Journal of Communication. 26(4), 293- 309.
CHALABY, Jean K. 2012. At the origin of a global industry: The TV format trade as an Anglo-American invention. Media, Culture & Society. 34(1), 36-52.
MEYER, Josephine V. 2014. The Rise of British TV Formats: An exploration of the British Predominance in Format Trade through the Positioning of British Non-fictional Entertainment Formats in the German Television Market. ESharp. 22, 155-169.
MIRRLEES, Tanner. 2013. Global entertainment media: between cultural imperialism and cultural globalization. New York: Routledge. ISBN 978-020-3122-747.
MORAN, Albert. 2006. Understanding the global TV format. Bristol, Portland: Intellect Books. ISBN 1-84150-931-0.
ROBERTSON, Roland. 1998. Globalization: social theory and global culture. [5. vyd.]. London: SAGE Publications. ISBN 978-0803981874
ŠTĚTKA, Václav. 2007. Od imperialismu ke glokalizaci: Paradigmatické proměny a současné trendy ve výzkumu mezinárodní komunikace. Pp. 9–33 in Mediální studia, , vol. 2, no. I.
THOMPSON, John B. 2004. Média a modernita: Sociální teorie médií. Praha: Karolinum. ISBN 80-2460-652-6
WAISBOARD, Silvio. 2004. McTV: Understanding the Global Popularity of Television Formats. Television & New Media. 5(4), 359-383.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce se zabývá přebíráním televizních formátů včeském televizním prostředí se zaměřením na britský formát panelové show. Popisuje vývoj televizních formátů od kulturní globalizace přes začátky televizních formátů v 50.letech až po současnost adaptace v českém prostředí. Výzkum je zaměřen na hledání důvodů toho, proč je přebírání typicky britského formátu panelových show do českého prostředí často neúspěšné. Zkoumá dvě adaptované show, jednu úspěšnou a jednu neúspěšnou, a porovnává je na základě vytyčených kategorií. Práce ukazuje, že lokalizační prvky jsou důležitým aspektem pro úspěch formátu, stejně tak obsazení panelistů a charakter dané panelové show.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis deals with the problem of adaptation of television formats in Czech environment with focus on British format of panel shows. It describes the development of television format from the cultural globalization, beginnings of television formats in the 50s to process of adaptation in Czech environment today. The research is focused on searching for the reason of the often unsuccesfull adaptation of typical British format of panel shows to Czech environment. It explores two adapted shows, one successful and one unsuccessful and compares them based on defined categories. The thesis shows that the one of the most important aspect of successful format adaptation is usage of localisation elements, as well as the casting and character of the particular panel show.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK