Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Současná vyjadřovací a jazyková praxe v oblasti marketingu z perspektivy marketingových specialistů
Název práce v češtině: Současná vyjadřovací a jazyková praxe v oblasti marketingu z perspektivy marketingových specialistů
Název v anglickém jazyce: Present day-communication and language practise in the field of marketing from the prespective of marketing specialists
Klíčová slova: Slang, profesní mluva, marketingový slang, slangismus, profesionalismus, sociolektismus, anglicismus, jazyk marketingu, jazyk reklamy, reklamní diskurz.
Klíčová slova anglicky: Slang, slang of marketing, slangism, profesionalism, sociolektism, anglicism, language of marketing, language of advertising, discourse of advertising.
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 17.07.2017
Datum zadání: 17.07.2017
Datum a čas obhajoby: 14.06.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 14.06.2018
Oponenti: PhDr. Soňa Schneiderová, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
ADAM, Robert, Ivana BOZDĚCHOVÁ, Robert DITTMANN, et al. O jazyce bez hranic: a další zajímavosti ze současného zkoumání češtiny. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2017. ISBN 978-80-7422-516-1.
AGHA, Asif. Tropes of Slang. In: Signs and Society. The University of Chicago Press on behalf of the Semiosis Research Center at Hankuk University of Foreign Studies, 2015, 3(2), s. 306-330. DOI: 10.1086/683179. ISSN 2326-4489. Dostupné také z: https://www.journals.uchicago.edu/doi/10.1086/683179
COOK, Guy. The discourse of advertising. 2nd ed. New York: Routledge, 2001. Interface (London, England). ISBN 04-152-3455-7.
ČECHOVÁ, Marie, Marie KRČMOVÁ a Eva MINÁŘOVÁ. Současná stylistika. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2008. ISBN 978-80-7106-961-4.
ČECHOVÁ, Marie. Čeština - řeč a jazyk. 3., rozš. a upr. vyd. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, 2011. ISBN 978-80-7235-413-9.
ČECHOVÁ, Marie. Stylistika současné češtiny. Praha: ISV, 1997. Jazykověda (Institut sociálních vztahů). ISBN 80-858-6621-8.
ČECHOVÁ, Marie. Život s češtinou: nomen omen : Češka - češtinářka - Čechová. Praha: Academia, 2017. Lingvistika (Academia). ISBN 978-80-200-2694-1.
ČERMÁK, František. Jazyk a jazykověda: přehled a slovníky. Vyd. 4., V Karolinu 2., dopl. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-246-1946-0.
ČERNÝ, Jiří. Úvod do studia jazyka. Olomouc: Rubico, 1998. ISBN 80-858-3924-5.
Čeština doma a ve světě. 2000, VIII(3/00). ISSN 1210-9339.
ČMEJRKOVÁ, Světla, Jana HOFFMANNOVÁ a Eva HAVLOVÁ, ed. Užívání a prožívání jazyka: k 90. narozeninám Františka Daneše. V Praze: Karolinum, 2010. ISBN 978-80-246-1756-5.
ČMEJRKOVÁ, Světla, Jana HOFFMANNOVÁ a Jana KLÍMOVÁ, ed. Čeština v pohledu synchronním a diachronním: stoleté kořeny Ústavu pro jazyk český. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2121-0.
ČMEJRKOVÁ, Světla. E-čeština. Čeština doma a ve světě. 2006, XIV(1-4/06), 4-15. ISSN 1210-9339.
ČMEJRKOVÁ, Světla. Reklama v češtině: Čeština v reklamě. Praha: Leda, 2000. ISBN 80-859-2775-6.
FILL, Chris a Sarah TURNBULL. Marketing communications: discovery, creation and conversations. Seventh edition. Harlow: Pearson, 2016. Always learning. ISBN 978-1-292-09261-4.
HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3075-5.
HOPKINSON, Chris. Communication strategies in text and talk. Ostrava: Faculty of Arts, University of Ostrava, 2009. ISBN 978-80-7368-713-7.
HRBÁČEK, Josef. Úvod do studia jazyka. Praha: Univerzita Karlova, 1999. ISBN 80-858-9965-5.
HUBÁČEK, Jaroslav. Malý slovník českých slangů. Ostrava: Profil, 1988.
HUBÁČEK, Jaroslav. O českých slanzích. 2., dopln. a přeprac. vyd. Ostrava: Profil, 1981.
HUBÁČEK, Jaroslav. Výběrový slovník českých slangů. Ostrava: Ostravská univerzita, Filozofická fakulta, 2003. ISBN 80-704-2629-2.
HUGO, Jan, ed. Slovník nespisovné češtiny: argot, slangy a obecná mluva od nejstarších dob po současnost: historie a původ slov. 3., rozš. vyd. Praha: Maxdorf, c2009. ISBN 978-80-7345-198-1.
CHLOUPEK, Jan. O sociální a územní rozrůzněnosti češtiny. Naše řeč. 1969, 52(2-3), 141-153.
JANDOVÁ, Eva. Čeština na WWW chatu. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2006. ISBN 978-80-7368-253-2.
JIRÁSKOVÁ, Tereza. Vodácký slang. Kolín, 2013. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka. Vedoucí práce PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.
KARLÍK, Petr, Marek NEKULA a Jana PLESKALOVÁ, ed. Encyklopedický slovník češtiny. Praha: Nakladatelství Lidové noviny, 2002. ISBN 80-710-6484-X.
KARVAIOVÁ, Markéta. Současná reklama na alkohol. Praha, 2012. Bakalářská práce. Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Vedoucí práce Prof. PhDr. Karel Šebesta, Csc.
KLUBALOVÁ, Petra. Rybářský slang profesní. Planá nad Lužnicí, 2006. Diplomová práce. Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, Katedra českého jazyka. Vedoucí práce PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D
KŘÍSTEK, Václav. Poznámky k problematice argotu a slangů. Slovo a slovesnost. 1973, 34(1), 98-103. ISSN 0037-7031.
LIŠKOVÁ, Michaela. Text a obraz v nových médiích. Čeština doma a ve světě. 2006, XIV(1-4/06), 50-53. ISSN 1210-9339.
MATUROVÁ, Markéta. Sonda do profesní mluvy gynekologů a porodníků. Jazykovědné aktuality. 2017, LIV - 2017(3 a 4), 28-33. ISSN 1212-5326.
PŘIKRYLOVÁ, Jana. K současnému policejnímu slangu: Popis slangových prostředků v kontextu policejního komunikačního prostředí. Praha, 2012. Diplomová práce. Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav českého jazyka a teorie komunikace. Vedoucí práce Doc. PhDr. Irena Vaňková, CSc., Ph.D.
REJZEK, Jiří. Český etymologický slovník. Třetí vydání (druhé přepracované a rozšířené vydání). Praha: Leda, 2015. ISBN 978-80-7335-393-3.
ŠEBESTA, Karel. Světla Čmejrková: Reklama v češtině. Čeština v reklamě. Slovo a slovesnost. 2001, 62(4), 301-304. ISSN 0037-7031.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce si klade za cíl podat přehled o současných jazykových prostředcích a jazykových specificích, jež jsou užívány zejména profesionály v oblasti marketingové komunikace a PR jako součásti specifického profesního diskurzu i funkčního stylu, a popisuje vztah těchto uživatelů k jazyku a k jimi užívané slovní zásobě. Cílem práce je jednak postihnout aktuální trendy ve tvoření specifického slangu a profesní mluvy oboru a vysvětlit jejich funkci v komunikační praxi oboru marketingové komunikace a PR, jednak charakterizovat racionální a emocionální vztah expertů na PR a marketingovou komunikaci k tomuto vyjadřování. V dnešní době je zkoumán především jazyk reklamy, nikoliv šířeji jazyk marketingové komunikace a jeho praktické užívání ani jeho reflexe samotnými aktivními uživateli, což představuje přínos práce.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the bachelor thesis is to outline an overview of language and language specifics which are used mainly by experts in the branch of marketing communication and PR as the part of a professional discourse. It describes the relationship between these language users and their lexicon. The aim of the thesis is not only to depict current trends of a unique slang and explain its function in the real communication of marketing communication and PR but also characterise a rational and emotional relationship of experts in marketing communication and PR. Nowadays, it is common to examine the language of advertisement but not the language of marketing communication and its practical usage and the reflection of the active language users, which is the merit of this bachelor thesis.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK