Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Kritika současné konzumní společnosti
Název práce v češtině: Kritika současné konzumní společnosti
Název v anglickém jazyce: Critique of current consumer society
Klíčová slova: Konzumní společnost, spotřební kultura, konzumerismus, kritický marketing, literární rešerše
Klíčová slova anglicky: Consumer society, consumer culture, consumerism, critical marketing, literary research
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 17.07.2017
Datum zadání: 17.07.2017
Datum a čas obhajoby: 13.06.2018 08:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2018
Oponenti: Mgr. Markéta Supa, M.A., Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
BAUDRILLARD, Jean. The Consumer Society: Myths and Structures. London: Sage Publications, 1998. ISBN 0-7619-5691-3.

BAUMAN, Zygmunt. Work, consumerism and the new poor. Second edition. Open University Press, 2005. ISBN 033521598X.

BELL, Daniel. The Coming of Post-Industrial Society: A Venture in Social Forecasting. Special Anniversary Edition. New York: Basic Books, 1999. ISBN 0-465-01281-7.

BERGER, John. Způsoby vidění. 1. vydání (dotisk) Praha: Labyrint, 2016. ISBN 987-80-87260-78-4.

CROSS, Gary. An All-Consuming Century: Why commercialism won in America. New York: Columbia University Press, 2000. ISBN 0–231–11313–7.

DEBORD, Guy. Společnost spektáklu. :intu:, 2007. ISBN 987-80-903355-5-4.

ERIKSEN, Thomas Hylland. Syndrom velkého vlka: Hledání štěstí ve společnosti nadbytku. Vydání 1. Brno: Doplněk, 2010. ISBN 987-80-7239-144-5.

FINK, Arlene. Conducting Research Literature Reviews: From the Internet to Paper. Fourth edition. Los Angeles: Sage Publications, 2014. ISBN 987-1-4833-0103-7.

GIDDENS, Anthony. Sociologie: Aktualizované a rozšířené vydání revidované Philipem W. Suttonem. Vydání první. Praha: Argo, 2013. ISBN 987-80-257-0807-1.

GOTTDIENER, Mark. The Theming of America: American Dreams, Media Fantasies, and Themed Environments. Second edition. Westview Press, 2001. ISBN 8-8133-9765-0.

HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: Výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Karolinum, 2015. ISBN 987-80-246-3075-5.

HEATH, Joseph a Andrew POTTER. Kup si svou revoltu!: O mýtu kontrakultury aneb Proč revolta proti konzumnímu kapitalismu není pro systém hrozbou, ale naopak hnací silou. Vydání první. Praha: Rybka Publishers, 2012. ISBN 987-80-87067-12-3.

JESSON, Jill, Lydia MATHESON a Fiona M. LACEY. Doing Your Literature Review: Traditional and Systematic Techniques. London: Sage Publications, 2011. ISBN 987-1-84860-153-6.

KELLER, Jan. Až na dno blahobytu. 3. vyd. Praha: Earth Save, 2005, 132 s. ISBN 80-903085-7-0.

KLEIN, Naomi. Bez Loga. 1. vyd. Praha: Argo, 2005. ISBN 80-7203-671-8.

PETRÁČKOVÁ, Věra, Jiří KRAUS a kol. autorů. Akademický slovník cizích slov. Praha: Academia, 1998. ISBN 80-200-0607-9.

PETRUSEK, Miloslav a kolektiv. Dějiny sociologie. Praha: Garda, 2011. ISBN 987-80-247-3234-3.

PETRUSEK, Miloslav. Společnosti pozdní doby. Vydání první. Praha: Sociologické Nakladatelství Slon, 2006. ISBN 80-86429-63-6.

SASSATELLI, Roberta. Consumer Culture: History, Theory and Politics. Sage Publications, 2007. ISBN 978-1-4129-1180-1.

SIMMEL, George. Peníze v moderní kultuře a jiné eseje. Druhé vyd. Praha: Sociologické nakladatelství, 2006. ISBN 80-86429-59-8.

TADAJEWSKI, Mark a Douglas BROWNLIE, ed. Critical Marketing: Issues in Contemporary Marketing. Chichester: Wiley, 2008. ISBN 987-0-470-51200-5.

TOFFLER, Alvin a Heidi TOFFLER. Nová civilizace: Třetí vlna a její důsledky. Dokořán, 2001. ISBN 80-86569-00-4.
Předběžná náplň práce
Tato bakalářská práce se zabývá tématem současné konzumní společnosti z kritické perspektivy. V první části je konzumní společnost definována, dále nabízí stručný přehled jejího dosavadního vývoje. Práce vychází z třífázového členění podle Lipovetského, je zde vedena diskuze mezi jeho pojetím a ostatními autory, kteří byli vybírání metodou literární rešerše. Vybraní autoři se shodují, že do současné fáze vstoupila spotřební společnost zhruba v 70 až 80. letech minulého století. V důsledku globalizace a s ní spojených socio-ekonomických změn je jeden z jejích nejvýraznějších rysů silný individualismus. Okázalá spotřeba jako upevňování statusové pozice ustupuje do pozadí, dnešní konzumenti skrze spotřebu především vyjadřují vlastní identitu a vymezují se tak vůči ostatním. Spotřeba prorostla do kultury, stala se životním stylem. Konzumenti jsou producenty této kultury. Práce dále pojednává o negativních důsledcích nadměrné spotřeby. Poslední část je věnována problematice z pohledu Critical Marketing Studies, jenž se snaží k marketingovým aktivitám přistupovat kriticky a také rozvíjí povědomí o nekomerčních marketingových aktivitách.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This bachelor thesis is aimed to provide a characteristic of current consumer society. First part is dedicated to its definitions and evolution. The thesis is based on three-phased classification according to Lipovetsky, there is a discussion between his concept and other authors who were selected by the method of literary research. The selected authors agree that the consumer society entered the current phase in the period of the 1970s and 1980s. As a result of globalization and the associated socio-economic changes, one of its most distinctive features is strong individualism. Conspicious consumption, such as the consolidation of the status position, is receding in the background, today's consumers express their own identity through the consumption. Consumption has grown into culture, it became a lifestyle. Consumers are producers of this culture. The paper also discusses the negative consequences of excessive consumption. The last part is devoted to the issue of Critical Marketing Studies, which tries to critically approach marketing activities and also develops awareness of non-commercial marketing activities.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK