Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Politický marketing a extrémně pravicové strany v České republice
Název práce v češtině: Politický marketing a extrémně pravicové strany v České republice
Název v anglickém jazyce: Political Marketing and extreme-right wing parties in the Czech Republic
Akademický rok vypsání: 2015/2016
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra politologie (23-KP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Jan Charvát, M.A., Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.07.2017
Datum zadání: 11.07.2017
Datum a čas obhajoby: 05.09.2017 08:00
Místo konání obhajoby: Jinonice - U Kříže 8, J4019, Jinonice - místn. č. 4019
Datum odevzdání elektronické podoby:31.07.2017
Datum proběhlé obhajoby: 05.09.2017
Oponenti: PhDr. Kamil Švec, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Zásady pro vypracování
V této diplomové práci bude užita případová studie extrémně pravicových stran v České republice. V práci budou představeny komunikační strategie extrémně pravicových stran. Na tomto základě bude provedena analýza, zda u těchto stran dochází k aplikaci postupů a principů politického marketingu. Pro tento účel bude v práci užita metoda komparace komunikace extrémně pravicových stran s teorií politického marketingu. V práci budou následně charakterizovány nejčastěji užívané metody politického marketingu u extrémně pravicových stran a poté vyhodnocena jejich úspěšnost. Práce bude mít spíše deskriptivní charakter z důvodu vymezení teoretických konceptů a charakteristice extrémně pravicových stran v České republice. V práci tak bude využita metoda deskripce a analýzy, přičemž důraz je kladen na analytické postupy a fakta, která mi poskytne případová studie.
V této diplomové práci budou nejprve vymezeny a představeny teoretická východiska pojmů politického marketingu a extrémní pravice. V teoretické části tak budou charakterizovány metody a techniky politického marketingu a následně vymezeny pojmy jako extrémní pravice, populismus a další atributy této ideologie. V další části budou představeny extrémně pravicové strany na území České republiky. Analytická část práce se poté zaměří na jednotlivé formy komunikace těchto stran a komparaci s metodami politického marketingu.
Seznam odborné literatury
DANICS, Štefan. Extremismus – hrozba demokracie. 1. vydání. Praha: Police History, 2002.
CHARVÁT, Jan. Současný politický extremismus a radikalismus. 1. vydání. Praha: Portál, 2007
MAREŠ, Miroslav; BASTL, Martin; SMOLÍK, Josef; VEJVODOVÁ, Petra. Krajní pravice a krajní levice v ČR. Praha: Grada, 2011.
MAREŠ, Miroslav. Pravicový extremismus a radikalismus v ČR. Brno: Barrister & Principal, 2003.
MAREŠ, Miroslav. Symboly používané extremisty na území ČR v současnosti: manuál pro Policii ČR. Praha: Ministerstvo vnitra, 2006.
NEWNAM, Bruce. Handbook of Political Marketing, London: Sage. 1999
O´SHAUGHNESSY, Nicholas, Stephan, HENNENBERG. The Idea of Political Marketing, London: Praeger. 2002
LEES-MARSHMENT, Jennifer. Political Marketing: Principles and Application. New York: Routledge. 2014
LEES-MARSHMENT, Jennifer. The political Marketing game. New York: Palgrave Macmillan.2011
Radikalismus a jeho projevy v současném světě. Kolín: Nezávislé centrum pro studium politiky, 2007.
Předběžná náplň práce
Cíle této diplomové práce je přiblížit a analyzovat extrémně pravicové strany v České republice. Diplomová práce zkoumá, zda dochází u extrémně pravicových stran k využití politického marketingu, jako prostředku pro propagaci svých myšlenek a zvýšení voličského zájmu. Práce se soustředí na charakteristiku nejčastěji užívaných metod politického marketingu u extrémně pravicových stran a zhodnotí jejich úspěšnost. Důraz je kladen především na rétoriku extrémně pravicových stran a využití populismu jako metody k oslovení veřejnosti.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The purpose of my thesis is to assess and analyze the extreme-right parties in the Czech Republic. The main aim of the thesis is to prove whether extreme right-wing parties tend to use political marketing as a way to highlight their thought and increase voters interest. The thesis is concentrated on the characteristics of the most frequently used methods of political marketing by the extreme right-wing parties and subsequently will evaluate their success.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK