Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Trolling v online hrách ve vztahu k genderu
Název práce v češtině: Trolling v online hrách ve vztahu k genderu
Název v anglickém jazyce: Trolling in online games in relation to gender
Klíčová slova: Trolling, virtuální realita, provokace, on-line interakce, World of Warcraft
Klíčová slova anglicky: Trolling, virtual reality, provocation, on-line interactions, World od Warcraft
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociologie (23-KS)
Vedoucí / školitel: doc. Mgr. Martin Hájek, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.05.2017
Datum zadání: 25.05.2017
Datum a čas obhajoby: 13.06.2018 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:13.05.2018
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2018
Oponenti: Mgr. David Mitrenga
 
 
 
Kontrola URKUND:
Seznam odborné literatury
FICHMAN, P. a M. R. SANFILIPPO. The Bad Boys and Girls of Cyberspace: How Gender and Context Impact Perception of and Reaction to Trolling. Social Science Computer Review [online]. 2015, 33(2), 163-180 [cit. 2017-05-25]. DOI: 10.1177/0894439314533169. ISSN 0894-4393. Dostupné z: http://ssc.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/0894439314533169
TUCKER, Staci. Griefing: Policing masculinity in online games. 2011. PhD Thesis. University of Oregon.
BAINBRIDGE, William Sims. The warcraft civilization: social science in a virtual world. Cambridge, MA: MIT Press, c2010.
HIGGIN, Tanner. The International Encyclopedia of Digital Communication and Society [online]. Hoboken, NJ, USA: John Wiley & Sons, 2015 [cit. 2017-05-25]. ISBN 9781118767771.
PAVLÍČEK, Antonín. Nová média a sociální sítě. Vyd. 1. V Praze: Oeconomica, 2010, 181 s. ISBN 978-802-4517-421.
AUKSTAKALNIS, Steve a David BLATNER. Reálně o virtuální realitě: umění a věda virtuální reality. 1. vyd. Překlad Jan Klimeš. Brno: Jota, 1994, 283 s., [12] s. barev. il. Nové obzory. ISBN 80-856-1741-2.
JIROVSKÝ, Václav. Kybernetická kriminalita: nejen o hackingu, crackingu, virech a trojských koních bez tajemství. Kybernetická kriminalita: nejen o hackingu, crackingu, virech a trojských koních bez tajemství / Václav Jirovský. 2007. ISBN 9788024715612.
PULOS, Alexis. Confronting Heteronormativity in Online Games. Games and Culture [online]. 2013, 8(2), 77-97 [cit. 2017-05-25]. DOI: 10.1177/1555412013478688. ISSN 1555-4120. Dostupné z: http://journals.sagepub.com/doi/10.1177/1555412013478688
Christensen, N. C. (2006). Nerds at Play: Doing Masculinity in an Online Gaming Site. Reconstruction: Studies in Contemporary Culture. Retrieved May 20, 2011, from http://reconstruction.eserver.org/061/christensen.shtml.
Gregson, K. (2007). Bad Avatar! Griefing in Virtual Worlds. M/C Journal, 10: 5.
Downing, S. (2009). Attitudinal and behavioral pathways of deviance in online gaming. Deviant Behavior, 30, 293–320.
Hardaker, C. (2010). Trolling in asynchronous computer-mediated communication: From user discussions to academic definitions. Journal of Politeness Research-Language Behaviour Culture, 6, 215–242.
Krappitz, S. (2012). Troll culture (PhD thesis). Stuttgart, Germany: Merz Academy College of Design, Art and Media.
ŠMAHEL, David. Psychologie a internet: děti dospělými, dospělí dětmi. Praha: Triton, 2003, 158 s. Psychologická setkávání, sv. 6. ISBN 80-725-4360-1.
Předběžná náplň práce
V praktické části mé práce se budu věnovat populárním online hrám. Jednou z nich bude World of Warcraft, kde budu sledovat český server, kde je častější PvE (player versus environment) s nižším počtem PvP (player versus player) hráčů. Další bude Heroes of the Storm, která bude prezentovat zahraniční hráče a zároveň se jedná o PvP hru s méně výraznými PvE prvky. Posledním zkoumaným online prostředím bude League of Legends, která bude opět prezentovat spíše zahraniční PvP hráče. Hlavní metodou pro výzkum jsem si zvolila nestandardizované zúčastněné skryté pozorování, kde budu sledovat a dále zaznamenávat trolling a reakce na něj jak ze strany game masterů (zaměstnanců hry dohlížející na pořádek ve hře), tak ze strany hráčů. Jako způsob analýzy jsem si vybrala obsahovou analýzu chatu.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK