Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Chemické výpočty v kontextu reálného života na základní a střední škole
Název práce v češtině: Chemické výpočty v kontextu reálného života na základní a střední škole
Název v anglickém jazyce: Chemical calculations in the context of real life at elementary and high school
Klíčová slova: multikomponentní učební úlohy, udržitelný rozvoj, motivace žáků, subjektivní hodnocení, výuka chemie, akční výzkum
Klíčová slova anglicky: multicomponent learning task, sustainable developement, motivation of pupils, subjective evaluation, teaching of chemistry, action research
Akademický rok vypsání: 2016/2017
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra učitelství a didaktiky chemie (31-280)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Hana Čtrnáctová, CSc.
Řešitel: Mgr. Jakub Režňák - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.11.2016
Datum zadání: 07.11.2016
Datum odevzdání elektronické podoby:09.08.2019
Datum proběhlé obhajoby: 18.09.2019
Oponenti: RNDr. Eva Stratilová Urválková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Učební úlohy obsahující chemické výpočty jsou nezbytné pro komplexní pochopení některých částí učiva chemie. Tato diplomová práce zaměřena na tvorbu a ověřování pracovních listů obsahujících multikomponentní úlohy s vazbou na realitu pro žáky základních a středních škol. Teoretická část práce obsahuje analýzu současných platných českých kurikulárních dokumentů, především částí týkajících se učiva chemických výpočtů a trvale udržitelného rozvoje. Hlavní náplní práce je tvorba pracovních listů obsahujících multikomponentní úlohy zaměřené na chemické výpočty na různá témata učiva chemie vybraná dle RVP. Vytvořené pracovní listy byly pilotovány na gymnáziu. Na základě pilotování pracovních listů byl proveden akční výzkum v ZŠ zaměřený na problémy při řešení chemických výpočtů.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Learning exercises containing chemical calculations are necessary for complex understanding of some parts of chemical curriculum. This diploma thesis deals with creation and evaluation of worksheets containing multicomponent learning tasks closely connected to reality for pupils of elementary and high school. The theoretical part consists of the summary of present valid Czech curricular documents, mainly parts focused on chemical calculations and sustainable development. The main part of this thesis is creation of worksheets containing multicomponent learning tasks focused on different topics of chemistry which were chosen according to Framework Education Programmes. Created worksheets were verified and evaluated at high school. Based on evaluations of worksheets action research focused on problems during solving chemical calculations was conducted on elementary school.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK