Výkonná simulace destrukce prostředí ve hrách
Název práce v češtině: | Výkonná simulace destrukce prostředí ve hrách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Efficient simulation of environment destruction in games |
Klíčová slova: | destrukce prostředí, částicové systémy, fyzikální simulace |
Klíčová slova anglicky: | environment destruction, particle systems, physical simulation |
Akademický rok vypsání: | 2016/2017 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | angličtina |
Ústav: | Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Miroslav Kratochvíl, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 26.09.2016 |
Datum zadání: | 26.09.2016 |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 28.11.2016 |
Datum a čas obhajoby: | 06.09.2017 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.07.2017 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 21.07.2017 |
Datum proběhlé obhajoby: | 06.09.2017 |
Oponenti: | Mgr. Jiří Vinárek |
Zásady pro vypracování |
The goal of this thesis is to implement destructible enviroment in a context of
a simple game. Thesis will contain an overview of current techniques used for simulation of such environments. Several approaches to the problem will be selected and implemented in a way that satisfies real-time constraints (e.g. framerate) of the game world. Algorithms should be able to efficiently handle large numbers of objects in the scene, collisions of objects, stability, various materials and application of external forces on the objects, that may result in objects being split in the point of impact, or completely annihilated. |
Seznam odborné literatury |
Imagire, Takashi, Henry Johan, and Tomoyuki Nishita. "A fast method for simulating destruction and the generated dust and debris." The Visual Computer 25.5-7 (2009): 719-727.
Campbell, Paul M., et al. "Dynamic octree load balancing using space-filling curves." Williams College Department of Computer Science, Tech. Rep. CS-03-01 (2003). Hockney, Roger W., and James W. Eastwood. Computer simulation using particles. CRC Press, 1988. Bullet engine. http://bulletphysics.org/wordpress/. Accessed 2016-09-26. |